AMD 64 bit systeem tragen dan athlon ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Berichten
3.606
Ik heb windows xp pro, norton 2005, en voor de rest dezelfde progs als mijn vriend die mee opstarten.

Ik heb een amd 3200 64 bit processor met 512 kb geheugen, harde schijf 7200 rpm.

Mijn vriend heeft de gewone xp en heeft een amd athlon 2400 met 515 geheugen,harde schijf 7200 rpm .

Echter zijn pc heeft 50 sec nodig om op te starten waartegen die van mij een dikke minuut.

Normaal zou mijn systeem toch sneller moeten zijn ???
 
Hangt er ook vanaf wat je allemaal mee opstart, hoelang staat windows erop, als het een verse installatie is zal windows sneller opstarten.

Ik heb het mij ook wel eens afgevraagd, ik speel veel Call of Duty en mijn vorige pc (2200+) startte ook sneller het spel op dan die ik nu heb (3400+).
 
Heeft je vriend ook Norton 2005 of een andere AV, Norton vraagt namelijk nogal wat van je systeem.
 
Hij heeft norton 2003 , ik 2005.

Maakt het wat uit, wat er op de desktop staat ?
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door karine
Hij heeft norton 2003 , ik 2005.

Maakt het wat uit, wat er op de desktop staat ?

Bedoel je aan icoontjes en achtergrond?

Windows 95/98 hadden daar nog wel moeite mee. In XP zou het niet meer mogen schelen.
 
Geplaatst door karine
Hij heeft norton 2003 , ik 2005.

Maakt het wat uit, wat er op de desktop staat ?

Uit mijn hoofd, neemt 2003 nog maar net 60mb intern geheugen in beslag en wil 2005 er minimaal 128 hebben. Dat impliceert al dat er meer geladen wordt, wat dus tot langere opstarttijden c.q. een tragere pc zou kunnen leiden.
 
Je bent appels met peren aan het vergelijken.
Heb je bijvoorbeeld een applicatie geïnstalleerd die een hele reeks extra fonts op je hd heeft gezet en je vriend niet, dan gaat daar al een en ander mank. Lettertypes worden eerst ingeladen alvorens windows gereed is voor gebruik. Zo kun je nog veel meer bedenken, dat eerst wordt geladen voordat Windows helemaal gereed is voor gebruik. Belangrijker is hoe snel applicaties werken. Daar merk je het snelheidsverschil pas in. Ennneh, dat 64 bits van de processor komt pas tot uiting zodra je 64 bits applicaties hebt geïnstalleerd. En voor 99 % zeker heb je die nog niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan