AMD, ATI en crash W7

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan45678

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2012
Berichten
105
Hoi beste mensen,

Ik heb onlangs Windows 7 opnieuw geïnstalleerd op een computer met een processor van AMD en spul van ATI. Bij het installeren van AMD Catalyst Install Manager en/of Catalyst Control Center is Windows 2 maal gechrashed (werkt niet meer + onverwacht afgesloten).

Heb ik dit nodig? Wat moet ik hebben van AMD en ATI?
Kan ik het niet doen met apparaatbeheer (stuurprogramma updaten) en eventueel MSI Live Update. Deze levert ook van AMD en ATI.

Groeten
jan45678
 
Hoi,

Wel de chipset drivers eerst geïnstalleerd ?
 
afgaand op je beschrijving heb je een AMD apu, oftwel een proccesor met videokaart (even kort door de bocht)

je hebt dus wel degenlijk de AMD en de ATI drivers nodig. sowieso zijn drivers eigenlijk altijd nodig omdat ze het produckt vaak een stuk beter laten werken.
 
Hoi Modag,

Ik heb dus het besturingssysteem geïnstalleerd. In apparaatbeheer stond niks geel. Hierna een aantal progjes, als firefox, avira, open office e.d.. Hierna de 2 genoemde programma's, die W7 2 maal deden crashen. Ik heb dus niet eerst chipset drivers geïnstalleerd. Dit en ander spul wilde ik installeren met de 2 genoemde programma en MSI Live Update stond nog op mijn lijst.

Hoi headlight,
AMD en ATI drivers heb ik inderdaad nodig. Daarom ook mijn actie. Maar de vraag rees bij mij of ik aan de geleverde drivers door MS niet genoeg heb. In apparaatbeheer zijn ze te updaten.

Gamen doe ik niet.

Groeten,
jan45678
 
ik zou ze niet via de msi tool updaten, live update is nogal buggy op t moment.

ik zou de drivers direct bij de fabrikant halen (dus voor amd van de amd site)
 
Hoi headlight,

Bedankt voor je antwoord. Zo ga ik het doen. MSI Live Update is inderdaad niet zo geweldig.

Groeten,
jan45678
 
Hoi headlight,

Niet van niets nam ik mijn toevlucht tot progjes. Ik kan het zelf niet bepalen.

Hier heb ik de site van MSI met 4 drivers voor W 7 64-bit:
http://www.msi.com/product/mb/K9A2_CF.html#/?div=Driver&os=Win7 64
Hoe bepaald ik wat ik nodig heb? In apparaatbeheer kan ik dit niet als zodanig vinden.

En hier heb ik de site van AMD met een automatische tool:
http://support.amd.com/en-us/download/auto-detect-tool
Als deze laatste gebruik, is het dan goed? Heb ik dan MSI niet meer nodig?

Héél erg dank voor je hulp.

Groeten,
jan45678
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan