Ander formaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.417
Hallo,
Als ik een mail wil afdrukken, drukt hij steeds in de breedte af.Als ik der afdrukstand wil veranderen, krijg ik een scherm, dat dat niet mogelijk is.Wat te doen?
 
Post eens een schermafdruk en geef wat meer uitleg. Mailclient, mail via browser e.d.?
Met deze beknopte vraagstelling valt geen zinnig antwoord te verzinnen.
 
Hier de mededeling die ik krijg.Ik werk met MS Outlook 2021Knipsel.PNGKnipsel.PNG
 
Je laat twee identieke plaatjes zien, en geen van tweeën laat zien waar het om zou moeten gaan (wat logisch is ;)).
 
Tja, Octafisch heeft wel gelijk, maar nu weten we tenminste de emailclient.
Ga naar -> bestand -> Afdrukken -> Afdrukopties -> Kies de juiste printer en bij de eigenschappen van deze printer(rechts er juist naast) bij eigenschappen kan je toch kiezen voor de afdrukstand staand of liggend, (niet bij stijl voor memo of stijl voor tabel)
 
@octafish
Tja, ik bedoelde, het is gewoon makkelijker via de print eigenschappen van de printer volgens TS zijn vraag.
En ook als reactie op zijn schermafdrukken.
Ik weet ook dat je er er verder mee kan gaan maar zijn vraag was hoe kan ik een email (staand) anders afdrukken.
Maar wie ben ik, ik probeer nu en dan als een ouwe knakker van de fortran generatie nog iemand te helpen.
 
TS wil een mail liggend afdrukken, volgens de stijl Memo. Geen idee wat TS precies geprobeerd heeft, maar de foutmelding zegt precies wat TS moet doen:

IMG_7944.jpeg

En de knop <Pagina-instelling> staat ook luid en duidelijk in beeld boven de melding. Exact de knop die ik heb gebruikt om de pagina liggend te maken. Dat werkt gewoon, en heeft voor zover ik weet altijd gewerkt. Dus als TS dat daar aanpast, is er niks aan de hand lijkt mij.

Maar TS blijft wel érg stil….
 
Bij de printereigenschappen staat STAAND.
Als ik met Word afdruk drukt hij staand af, maar bij OUTLOOK krijg ik dat niet gedaan.Steeds die melding!
 
Het is gelukt.Bij stijl voor memo aangepast en nu kan ik staand afdrukken.
Bedankt voor alle adviezen.
 
Eerst de antwoorden lezen, en dan de tips uitvoeren :). Had je zo te zien een half uur tijdwinst opgeleverd :d.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan