Andere Software

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanFilarski

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2014
Berichten
632
Hallo Allemaal

Zou er andere software beschikbaar wezen voor een Brother-printer type MLC-1810
Ik zou graag i.c.m. deze printer een Print-Server willen gebruiken, maar geen Print-Server is compatible met de Brother MLC-1810
Wie zo veel inzicht, dit te kunnen beantwoorden?

MVG
Jan Filarski
 
Volgens mij kun je elke USB printserver gebruiken en heeft dit niets met de software te maken.
Op elk station waar je de Brother wil gaan gebruiken dien je wel de correcte drivers te installeren (x86, x64, XP, Vista, W7 of W8)
Vervolgens vertel je per station naar welk IP adres er afgedrukt moet worden, wat dus het IP adres van de printserver moet zijn.

De printserver is gewoon benaderbaar op IP adres waarna de printer wordt aangestuurd.
De printserver zorgt er alleen maar voor dat je hem niet op een USB poort van je pc aan hoeft te sluiten omdat je dan je pc aan zou moeten laten staan.

Groeten Marcel
 
Hallo Hoogteijling

Als het een eenvoudige printer zou betreffen heb je helemaal gelijk
Maar het betreft een Brother MFC-1810, een composiet printer (Printen, scannen en faxen)

En voor scannenheb je twee-richting verkeer door de Print-Server nodig.
(De normale richting: computer-Print-Scanner en een verbinding terug (een virtuele)
Dat wordt lang niet door alle Print-Servers geleverd.

MVG
Jan Filarski
 
Hmmm, nooit geweten.
Interessant.
Helaas kan ik je dan niet verder helpen.

Groeten Marcel
 
Hallo Whittey
Print-Server
Heb je deze Print-Server TP-Link-PS310U zelf in gebruik?
En zo ja, werkt deze dan ook op het scanner-gedeelte van je MFC-printer en van nog een andere computer?
Welk Merk en Type Printer heb je ?

Het is namelijk het volgende:
Ik heb een Brother printer, type MFC-1810 (die print/scant en faxt) zolang je USB-kabel maar direct in de computer steekt.

Maar ik heb nog een paar computers, en ik dacht, die moeten ook kunnen printen en scannen.(faxen is niet zo belangrijk)
Daartoe heb ik gekocht:
Een EDIMAX Print-Server PS-1206MF, waarvan men zei dat deze daartoe instaat zou zijn. Maar wat bleek: NIET Compatible DUS
en later nog een Conrad USB-Server Print-Server en ook deze bleek niet compatible te zijn met mijn printer Brother MFC-1810

Om nu zonder zekerheid (dat deze ook Print en Scant voor een tweede of derde computer) nog weer een derde Print-Server aan te schaffen gaat me wat te ver, vandaar mijn kritische vragen aan het begin.

Ik hoop op beter uitsluitsel.
MVG
Jan Filarski :)
 
neej, ik heb helemaal geen printserver in gebruik, wat je nog wél zou kunnen doen is om naar een computerboer te gaan en jouw probleem voorleggen, misschien zou je dan een printserver van hen kunnen kopen, en als deze niet goed werkt, weer terug kan brengen ..

Ik weet, het is erg omslachtig bij geen goed resultaat, maar je wilt tenslotte op/vanaf meerdere plakken kunnen scannen..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan