App om eigen DLNA naar smartphone te streamen, ongeacht waar

Status
Niet open voor verdere reacties.

ldries46

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Berichten
446
Ik zoek een app voor mijn smartphone waarmee ik de DLNA server die op mijn Buffalo NAS zit kan gebruiken ook al ben ik niet binnen het bereik van mijn home netwerk. Bijvoorbeeld wanneer ik in de trein zit en via Wifi in de trein werk. De meeste players zijn daar kennelijk niet toe instaat.

L. Dries
 
Lijkt mij een gevalletje portforwarding in je router.
Houd wel rekening dat 'Wifi in de Trein' geen stabiele verbinding heeft, en mogelijk zelf streaming blokkeert.

Mijn advies: Vul je smartphone met muziek!
 
Laatst bewerkt:
Jammer, dit is geen antwoord op de vraag. Ik wil graag weten met welke App op mijn telefoon ik dit kan bereiken zonder op mijn eigen Netwerk te zitten.
 
PHP4U heeft gelijk, je zult poorten moeten forwarden want geen enkele app op je smartphone kan in jouw router komen om de DLNA-server te bereiken zonder dat je daarvoor de noodzakelijke poort(en) open zet.

Maar om alsnog antwoord op je vraag te geven, lees dit eens door...
 
Laatst bewerkt:
Ik snap dat portforwarding nodig is, maar ik kan helaas geen apps vinden waarin ik kan aangeven op welk IP adres:port mijn DLNA zou staan. Van de 10 door Scrapheap aangegeven Apps zou alleen Kodi misschien mogelijk zijn maar deze is zo ingewikkeld dat ik niet kan terugvinden hoe dat moet. Misschien weet iemand een goede opplossing?
 
Alternatief: Maak van de NAS een veilige share naar buiten via poort 443. Dat kan bijvoorbeeld webdav voor je doen.
Met de Webdav Nav app kun je dan heel eenvoudig op de NAS komen en de bestanden gebruiken.
Veel NASsen ondersteunen het webdav protocol.
Je moet nog steeds dan de 443 poort naar de NAS port forwarden....

Ik heb het iig zo werken op mijn Linux server, die ik als NAS gebruik.
Zie verder de handleiding v/d NAS.
 
De app zal verbinding moeten maken met poort xxx van jouw externe IP-adres ( dus het IP wat je van je provider hebt gekregen ).
Je zult dus in je router poort xxx moeten doorzetten ( forwarden ) van het interne IP van je NAS naar het externe IP van je router.
Je externe IP vindt je door naar deze website te gaan bijv.

Wat @route99 aangeeft is de veiligere optie maar je kunt ook een VPN gebruiken...
 
Idd dan kun je altijd op je lokale IP-adres werken (heb ik ook, maar voor de vraag op zich was dat niet echt noodzakelijk om ook meteen... een VPN te hebben).
Ik gebruik een Raspberry Pi als VPN. Heeft jouw NAS zelf een VPN server aan boord?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan