AppleTV (ATV2) en LG TV achter switch krijgen geen verbinding met NAS of internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Victor1234

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 okt 2014
Berichten
3
Vorige week een TP-link TL-SG105e managed easy switch (5 port giga) gekocht omdat ik 1 netwerkkabel (cat5e) naar mijn TV-meubel had lopen en zowel de TV (LG 42LB630V) als de ATV via de switch aan het netwerk wilde hangen. Dus de kabel van de router (TP-link WR1043ND) in port 5 van de switch (groen lampje meteen) en 2 kabels in port 1 en port 2 voor de ATV en TV (oranje lampje). Fout!

Opzet is als volgt:
* Ziggo Ubee router/modem door Ziggo router laten uitschakelen
* TP-link router erachter (4 poorten)
* Kabel naar TV-meubel
* Kabel naar HUE bridge
* Kabel naar PC (Windows 7)
* Kabel naar Synology NAS DS213j

Op de kabel van de TV-meubel zit nu dus de switch met daarachter de TV en ATV2. Beide apparaten kunnen geen verbinding maken met NAS of internet. Als ik één van de apparaten direct aansluit op de kabel naar de router, dan lukt het wel.

En nu het vreemde: in de DHCP CLient list van mijn router zie ik het ip-adres van mijn switch maar niet van de 2 apparaten erachter. Ook zie ik mijn NAS niet, terwijl deze wel met een ip scanner zichtbaar is??? Misschien is dit een ander probleem.

Terug naar mijn switch: ik had verwacht dat de switch een ip-adres zou laten zien, maar dat ook de ip-adressen van de ATV en de LG TV zichtbaar zouden zijn. Niet dus.

Mijn switch laat het volgende zien:

TL-SG105e instellingen v1.GIF

Het rare is: het located IP netwerk is het IP adres van mijn PC en niet van mijn router. Ik kan dit niet aanpassen (tenminste ik zie het niet).

Ik zou het onwijs waarderen als iemand mij een tip kan geven, want ik heb echt alles geprobeerd.
 
Ter aanvulling:

De switch lijkt wel te werken, want zowel TV als ATV2 staan aan en er komt data door?? Maar waarom lukt het dan niet om de ATV2 of LG TV te verbinden met de NAS of internet?

TL-SG105e port.GIF
 
Laatst bewerkt:
Oplossing

Geen idee of iemand dit leest, maar aangezien 115 man mijn hulpvraag heeft gelezen, hierbij de oplossing.

Probleem: ATV en LG TV achter switch kregen geen verbinding met NAS of internet via het bedrade netwerk.
Oplossing: op de switch allereerst DHCP disablen en zorgen dat de switch op dezelfde default gateway zit als de router. Op de router een vast ip-adres instellen voor de ATV en voor de LG TV. Daarna handmatig hetzelfde (statische) ip-adres instellen op de ATV en op de LG TV. Tip: de vaste ip-adressen op de router moeten buiten de range van de DHCP pool zitten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan