• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

application screenupdating

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarom niet ?

Code:
Sub test()
    On Error resume next
    If Application.Dialogs(xlDialogPrinterSetup).Show Then        ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut

    if err.code <>0 then MsgBox "xxx"
    opruimen
End Sub
 
Dankzij die nieuwe SDI interface gedraagt ieder Excel venster zich als een afzonderlijke applicatie voor wat vensterbeheer betreft (onder de motorkap is er nog steeds maar 1 Excel.exe proces).
 
Wat bijzonder, ik krijg, na mijn laatste vraag over het niet zichtbaar maken, voor de tweede keer vandaag een e-mail dat er op is gereageerd, maar als ik dan hier kijk, dan zie ik dat niet. Moet ik soms ergens anders kijken of zoiets?
 
Beste forummers, ik kreeg naar aanleiding van mijn laatste opmerking een e-mail dat er een reactie was, maar die zie ik niet. Ik heb toen naar aanleiding daarvan gereageerd, maar die opmerking staat er niet. Doe ik iets verkeerd? m.vr.gr. Egbert
 
Vergeef mijn (domme) laatste opmerkingen.
Dan is dus de reactie aangaande de nieuwe SDI interface dus kennelijk de oorzaak van het feit dat application.screenupdating nu anders werkt dan ik gewend was in excel 2010. Mijn programma bestaat dus uit twee excelbestanden (programma en een database). Ik wil dus vanuit het programma (dat zichtbaar moet blijven) een paar opdrachten uitvoeren in de database zonder dat dit zichtbaar is. Kan iemand mij aangeven of dat überhaupt nog wel mogelijk is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan