Apps grondig de-installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Berichten
719
Ik gebruik al heel lang Revo uninstaller om programma's grondig te verwijderen. Ik heb nu net een nieuwe W10-pc. Is Revo nog steeds aan te bevelen of doet Windows het zo langzamerhand zelf ook al grondig? Of nog steeds niet grondig genoeg?
 
Ik sluit me hier bij aan.

Maak wel vaak een image na een schone installatie op een externe schijf en zet die terug als dat nodig is.
 
Ik gebruik zelf die revo nooit. Ik hou niet zo van die gratis programma's. Ik doe het altijd zo. Klik link, succes.

https://support.microsoft.com/nl-nl...ndows-10-4b55f974-2cc6-2d2b-d092-5905080eaf98

Maar dat is toch de min of meer gewone standaard de-installatie? Waarvan gezegd wordt dat er een massa her en der verspreide bestandjes achterblijven in oa het register die de boel vervuilen? In Revo kun je zelf kiezen voor standaard, grondig of héél grondige verwijdering. Dat lijkt me dan veel eenvoudiger dan om eens in de zoveel tijd een nieuwe schone installatie terug te moeten zetten omdat er te veel vervuiling optreedt. Beter meteen goed schoon houden dan eerst allerlei vervuiling toe te laten die je achteraf weer moet gaan opruimen.
 
Volgens mij is Revo Uninstaller prima. Ik kies altijd gemiddeld en dan even opletten waar die mee komt, nakijken en aanvinken. Kan weinig mis gaan. Blijven wat registersleutels over, is dat niet zo erg. Even met CCleaner registeropschoning doen en klaar.
 
Dat lijkt me dan veel eenvoudiger dan om eens in de zoveel tijd een nieuwe schone installatie terug te moeten zetten omdat er te veel vervuiling optreedt. Beter meteen goed schoon houden dan eerst allerlei vervuiling toe te laten die je achteraf weer moet gaan opruimen.
Een prima aanpak lijkt me.:thumb:
Nadat je de image teruggezet hebt draai je ff alle updates en maak een nieuwe image.
Met een SSD van 500 GB duurt een image terugzetten ca 15 minuten. En dan weet je zeker dat alle rommel weg is...
 
Nadat je de image teruggezet hebt draai je ff alle updates en maak een nieuwe image.
Met een SSD van 500 GB duurt een image terugzetten ca 15 minuten. En dan weet je zeker dat alle rommel weg is...

Het zit hem bij mij in dat 'ff' ;) Bij mij is het gedoe met images nl geen 'ff' omdat ik dat allemaal niet 'ff 'doe, want dan moet ik eerst gaan uitzoeken hoe dat allemaal precies werkt en waar ik rekening mee moet houden. En dat zijn dan dingen die ik de keer daarna allang weer vergeten ben omdat het gewoon niet mijn hobby of mijn vak is. ;) En het dan dus allemaal weer opnieuw moet uitzoeken. Dus voor mij is het gewoon handiger om meteen vanaf het begin de zaak zo schoon mogelijk te houden. En misschien af en toe even een CCleaner te laten draaien. Ik hoef ook niet dagelijks programma's te verwijderen gelukkig. Met Revo is een programma in hooguit 2 minuutjes grondig weg van de pc. Mijn vraag was dus vooral hoe grondig W10 dat tegenwoordig zélf doet.
 
Zoals ik omschreef. Ik doe het idd al jaren. En het is prima zo. Nooit problemen.
 
Mijn vraag was dus vooral hoe grondig W10 dat tegenwoordig zélf doet.
Ik denk dat het "verwijderen" in de loop van de tijd niet gewijzigd is en ook niet in W10. Windows gebruikt gewoon de uninstaller van het programma zelf. Mappen met instellingen/voorkeuren en registersleutels laat het gewoon staan. Dat is ook niet de "opdracht" van Windows. Van die overgebleven registersleutels heeft Windows totaal geen last. Met CCLeaner ruim je de "gebroken" registersleutels op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan