• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Artikelen automatisch toevoegen of wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Leyton,

Zie de VBA code op bijgevoegd plaatje.

Grtz
 

Bijlagen

  • Screenshot VBA.jpg
    Screenshot VBA.jpg
    87,2 KB · Weergaven: 42
Nog wat kleine aanpassingkjes
@ Superzeeuw: Mooi :thumb:
@Leyton: Als de naam altijd dezelfde is kan je hem hard coderen, anders zal je moeten werken met een GetOpenFileName

Mvg

Rudi
 

Bijlagen

  • Stockmap.xls
    39,5 KB · Weergaven: 20
Ik heb afgelopen weekend al heel wat nuttig werk kunnen verrichten met mijn nieuw programma, maar ik heb wel volgend probleem ondervonden.

Ik zit nu op ongeveer 4500 artikelen; maar als ik een bestand toevoeg en de wijzigingen wil zien moet ik scrollen tot het laatste artikel en kijken welk product is veranderd of nieuw is.

Is er een mogelijkheid een extra functie aan toe te voegen dat ik de gewijzige, ongewijzigde en nieuwe artikelen sneller kan terugvinden en niet tot beneden moet scrollen.

bv door op pagina 2 de gekleurde artikelen apart te zien.


Mvg Leyton
 
http://www.rondebruin.nl/easyfilter.htm

Ron de bruin's Easy filter addin filtert op kleur

ik heb het even doorgenomen maar ik weet niet of dit is wat ik zoek.

Als ik goed lees is dit enkel van toepassing op office 2007 en word dit apart geinstalleerd.

Het is ook zo dat ik het volledige bestand op een usb stick heb staan en gebruik op ongeveer 5 verschillende computers.

Daarom zou ik het gemakellijker vinden mocht dit in het programma verwerkt zijn.

Ik ben tot nu al fantastisch veel geholpen door de leden hier en ik hoop deze info ook nog te krijgen.
 
Kijk of je hier iets mee bent

Code:
Sub verzetten()
[Blad2!a1:a1000].Interior.ColorIndex = xlNone
[Blad2!a1:k1000].ClearContents
For Each c In Range(Range("A5"), Range("A65536").End(xlUp))
    If Not c.Interior.ColorIndex = xlNone Then
        c.Resize(1, 11).Copy [Blad2!a65536].End(xlUp).Offset(1, 0)
    End If
Next
End Sub

Mvg

Rudi
 
Kijk of je hier iets mee bent

Code:
Sub verzetten()
[Blad2!a1:a1000].Interior.ColorIndex = xlNone
[Blad2!a1:k1000].ClearContents
For Each c In Range(Range("A5"), Range("A65536").End(xlUp))
    If Not c.Interior.ColorIndex = xlNone Then
        c.Resize(1, 11).Copy [Blad2!a65536].End(xlUp).Offset(1, 0)
    End If
Next
End Sub

Mvg

Rudi


Rudi, bedankt voor u bericht.

Het enige probleem is dat ik niets ken van macro's of deze in stellen. kan u mij hier wat verder helpen waar en wat ik precies wat moet aanpassen.

Mocht u de tijd of "goesting' hebben zou ik u vriendelijk willen vragen om de aanpassingen door te voeren in uw laatste aanpassingen hier op deze treat

alvast bedankt voor de info
 
Leyton;, bij deze

Mvg

Rudi
 

Bijlagen

  • Stockmap.xls
    42 KB · Weergaven: 30
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan