• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aslabels van de Y-as in een grafiek aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evelthoven

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Berichten
690
Goedenavond,

Graag zou ik willen weten of het volgende mogelijk is:

Stel in een simpele grafiek heb ik bij de Y-as waardes staan van 0 tot 20000 met intervallen van 1000. Omdat er ontzettend veel nullen in staan heb ik in de grafiektitel aangegeven: aantal stuks ( x 1000).
Nu zou ik graag willen weten of het mogelijk is om bij de as te zien 0 tot 20 met intervallen van 1.
Normaal gesproken zou ik in het werkblad met de gegevens waarop de grafiek gebaseerd is i.p.v. duizendtallen in kunnen voeren 1 t/m 20 maar ik heb de eerste getallen nodig voor andere berekeningen in het werkblad. Wat ik ook zou kunnen doen is een extra kolom toevoegen met de juiste getallen, maar ik ben benieuwd of deze mogelijkheid van aanpassing rechtstreeks mogelijk is in het tabblad waar de grafiek staat. Ik heb geen voorbeeldbestandje meegestuurd, want ik denk dat de vraag hiervoor te eenvoudig is.

Alvast bedankt voor uw reacties.
 
Rechts-Klik op je Y-as waarden. --> Opties voor As.
Zet maximum vast op 20000
Zet primaire eenheden op 1000​

Rechts-Klik op je Y-as waarden. --> Notaties. --> aangepast.
Vul in bij notatie code:
#.
--> toevoegen.​

en klaar. :thumb:

Voorbeeld: Bekijk bijlage Y-as manipulatie.xlsx
 
Laatst bewerkt:
Hallo Gijsbert,

Hartelijk dank voor de oplossing en het bijgevoegde bestandje. Ik zocht het veel te diep. Eigenlijk een simpele oplossing!

Gr.
Eric
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan