ATI HD 4870 Storingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Foxtrot00

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2008
Berichten
163
Nou hier komt een heel verhaal. Ik heb 3 maanden terug een pc samengestelt voor een vriend van mij.

Belangrijkste Specs.

Intel Core 2 Duo E8400
Sapphire Radeon HD 4870, Radeon 512MB GDDR3
Kingston 4GB DDR2 (2x2GB) PC6400 800Mhz
Corsair ATX 650W
MSI P43 NEO-F

OS: Windows Vista 32Bit

Nou na een maands was er niks aan de hand. Nu 1 maand geleden kreeg hij in keer een een blokjesscherm van 1 cm bij 1 cm en dan moest hij herstarten anders kreeg hy geen beeld. Nu heb ik de nieuwste drivers bij hem geprobeerd. Van Sapphire gedownload alles geprobeerd. en nu blijft de pc om het half uur Crashen. En nu net 15 minutene geleden kreeg hij ene zwart beeld toen ene blauw beeld en toen het BSOD. Ik voel me er erg ***lig door want ik hem heb samengestelt terwijl hij eerst gewoon heeft gewerkt. Nu wil ik morgen proberen om de bios van de kaart te flashen want meerderen hebben dit probleem gehad en flashen kan alleen bij een bepaald soort serienummer van ATI HD 4870. Weet iemand anders misschien een oplossing voor dit probleem.

Kweet niet of het hier aan kan liggen maar hij heeft als Kast de ANTEC 900. en het MSI Kan maar op 6 plaatsen vastgemaakt worden in de Antec. Wat eigelyk genoeg zou moeten zijn. Maar er stond dus een beetje stress op de PCI Slot van de Videokaart. Toen heb ik het Mobo een beetje losser gedraaid zodat de spanning niet zo sterk is. En de eerste maand heeft het het dus gedaan.

Geef me snel een Oplossing A.U.B. Ik heb alles via alternate besteld en mocht de kaart nou dat nog steeds blijven doen dan ruil ik de kaart wel bij alternate. Maar dit vind ik echt neit normaal.

Mvg,
 
artefacts liggen idd aan de videokaart,
als die vriend van je zijn pc even op de interne videokaart kan draaien, zou ik hem als een haas omwisselen.

is btw niet de eerste keer dat ik over problemen hoor met de 4870
 
artefacts liggen idd aan de videokaart,
als die vriend van je zijn pc even op de interne videokaart kan draaien, zou ik hem als een haas omwisselen.

is btw niet de eerste keer dat ik over problemen hoor met de 4870
Met name wat betreft de sapphire met orginele koeler.
(ik heb hem zelf ook hoor: bij mij werkt ie gelukkig wel goed)
 
Hoi !

Eens met de vorige sprekers, maar: mobo niet vastzetten omdat er stress op het PCI-express-slot staat ???

Ik ben een niet geheel onervaren PC-bouwer, maar zo lever je toch geen PC af ??

M.i. klopt er dan een en ander niet; Antec kasten accepteren zonder enig probleem (M)ATX-mobo's !

Dus zou ik maar eens goed kijken of jouw geklungel geen oorzaak van het probleem is !

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

Eens met de vorige sprekers, maar: mobo niet vastzetten omdat er stress op het PCI-express-slot staat ???

Ik ben een niet geheel onervaren PC-bouwer, maar zo lever je toch geen PC af ??

M.i. klopt er dan een en ander niet; Antec kasten accepteren zonder enig probleem (M)ATX-mobo's !

Dus zou ik maar eens goed kijken of jouw geklungel geen oorzaak van het probleem is !

Greetz,

Harry.
Das niet perse waar. Er zijn moederborden die net afwijkend zijn qua formaat.
Ik had dit met een gigabyte-moederbord, die ik in een Antec Sonata moest inbouwen. Ook die kon ik niet op alle plekken vastzetten. (maar als je op internet keek kwam dat gewoon door het moederbord)
 
Hoi !

Tja, uiteraard moet je vooraf kijken of de uitgekozen kast geschikt is voor het mobo dat je hebt uitgekozen !

Maar neem nu maar van mij aan dat een ATX-mobo altijd in een midi-kast past !

Zeker bij Antec; kan me niet voorstellen dat daar ooit problemen mee zouden zijn.

Blijft het feit dat je een mobo met alle bevestigings-punten vast moet zetten, zeker als je op de processor nog een koeler van pak-weg een kilo hangt.

Zo niet. krijg je vervormingen in het mobo die de levensduur aanmerkelijk bekorten.

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

Tja, uiteraard moet je vooraf kijken of de uitgekozen kast geschikt is voor het mobo dat je hebt uitgekozen !

Maar neem nu maar van mij aan dat een ATX-mobo altijd in een midi-kast past !

Zeker bij Antec; kan me niet voorstellen dat daar ooit problemen mee zouden zijn.

Blijft het feit dat je een mobo met alle bevestigings-punten vast moet zetten, zeker als je op de processor nog een koeler van pak-weg een kilo hangt.

Zo niet. krijg je vervormingen in het mobo die de levensduur aanmerkelijk bekorten.

Greetz,

Harry.
Bij die processor is het inderdaad wel handig.
aan de zegmaar voorkant maakt het wat minder uit.

Je weet niet waar de TS het over hebt, dus gewoon niet te snel oordelen. Dat kan altijd nog.
 
Ehm neej het MB zit niet los en neej ik heb GEEN geklungel in die kast gedaan kweet waar ik mee bezig ben. De Het mob stond een beetje naar binnen toe waardoor de ATI erop paste maar niet netjes in de slot aan de achterkant paste. En Emile bedoel je de GPU van het Mobo en dan de kaart opsturen naar alternate en om een nieuwe vragen ?
Mvg, JH

Ps. Het mobo zit niet los.....
 
Laatst bewerkt:
op het moederbord zit ook een interne gpu,
die is niet krachtig genoeg voor spellen, maar wel voor windows.

die kan je een paar weken als noodoplossing gebruiken,
zodat je ondertussen de kaart 4870 kan sturen om te laten maken ,naar alternate.
 
dat was mijn idee ook al maar om een lang verhala kort te maken. Ik heb dus vandaag nog eens gekeken de stress is van de PCI af. En ik heb CCC gedownload en daarmee de Vent beheert i.p.v Rivatuner. Ook heb ik de ATI aand 3DMARK06 onderworpen en deze zonder storingen verlopen. Dus vraag ik me af hoe zo'n klein achterlijk spelletje als World of warcraft de ATI Artifacts bezorgt en 3DMark06 niet ? Maarja, ik dus alternate gebeld en die man zei: het kan aan het spelletje liggen maar stuur hem trug als je het nog een keer krijgt dus ik heb hem vandaag nog eens laten spelen en als hij het nog een keer krijgt dan stuur ik hem terug. En dan verwissel ik hem.

Mvg, JH.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan