auto aanvullen mailadressen op een Mac

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruka

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2003
Berichten
20
De e-mail adressen die in Outlook gebruikt worden voor auto aanvullen zijn in Windows7 te vinden als NK2-bestand op: C:\Users\Username\AppData\Roaming\Microsoft\Outlook

Weet iemand waar ik deze e-mail adressen vind op een Mac?
Ik gebruik Outlook 2011 voor Mac.
 
Het is maar de vraag of Outlook 2011 voor MAC wel werkt met een dergelijk (NK2-)bestand. Bijv. Outlook 2010 (voor PC) gebruikt geen NK2 bestand meer maar een 'verborgen' map in het .pst Outlook opslagbestand om de auto-aangevulde e-mailadressen in op te slaan.

Begrijp me goed: Ik weet het dus niet zeker of Outlook 2011 het ook opslaat in het Outlook opslagbestand. Ik waarschuw alleen dat het zo zou kunnen zijn, evt., omdat Outlook 2010 het ook niet meer in een NK2-bestand zet.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Tijs,
dank je voor je snelle antwoord. Klopt inderdaad dat het niet zeker is dat het als NK2- of .pst bestand opgeslagen wordt.
Maar de adressen worden wel ergens opgeslagen. De vraag is alleen waar??
 
Enige wat ik vond hieromtrent staat hier
Oftewel: Het lijkt erop dat de cached e-mail adressen niet in een bestand worden opgeslagen, maar in Contacts op de mac zelf (dus in een adressenlijst "on my computer").

The Most Recently Used (MRU) cached items can be identified by the gray "X" to the right of the name. [...]
Be sure you are checking your contacts [...]and in your local Address Book under "On My Computer". If you don't see "On My Computer" then select Outlook menu --> Preferences... --> General and UNcheck the option Hide On My Computer folders.

Switch to your Contacts view and then search for the email address itself.[...]
EDIT: Lijkt mij dus dat je die lijst in Outlook in het Adresboek kunt vinden, als je dat vinkje hebt aangezet. En dat die fysiek op de Mac staan, niet in het opslagbestand van Outlook.

Misschien heb je hier wat aan.

Tijs.
 
Ik heb een aanvulling (hoop ik): Zie deze link.

Zou dan betekenen dat de recent getypte e-mail adressen zouden moeten staan in:
~/Documents/Microsoft User Data/Office 2011 Identities/Main Identity/Data Records/Recent Addresses
(~ vertaalt zich als de home-map van de gebruiker, dus het totale pad is een submap onder de home-map van de gebruiker).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Het is even zoeken maar dan heb je ook wat (zeggen ze).
Ik heb ook even op een ander forum gezocht. De adressen voor auto aanvullen worden blijkbaar dus hier opgeslagen:
'~/Documents/Microsoft User Data/Office 2011 Identities/Your Identity/Data Records/Recent Addresses/0T/0B/0M'

De adressen kun je echter alleen weergeven in de Teksteditor en niet exporteren naar bijvoorbeeld een Excel-bestand. Dat is dan weer jammer. Als iemand een manier weet om deze adressen te exporteren dan is een tip altijd welkom.

Tijs bedankt voor je input. Op dit moment ben ik weer een stap verder.

Christel
 
Lijkt mij dat je het zou kunnen exporteren naar (bijv.) .csv bestand, áls het je lukt om die Recent Addresses contacts in beeld te krijgen in Outlook.
Wellicht is dat te realiseren door dat "On my computer" aan te zetten en dan de Contacts te bekijken (zie enkele postings geleden), waar dan (hopelijk) die Recent Addresses in een eigen submap te zien zijn of in bij elkaar geveegd met de normale Contacts van Outlook worden getoond. Hier, onder "Export contacts in a tab-delimited text file" staat hoe een .csv bestand van Contacts zijn te exporteren.

Verder lijkt deze link een mooi startpunt te zijn voor hulp/instructies m.b.t. gebruik en werking van heel Office voor Mac.
Forum met vragen en antwoorden op het gebied van Outlook voor Mac staat hier.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan