• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Autofilter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wim van Dijk

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2008
Berichten
16
Ik zoek een oplossing voor het volgende probleempje. Ik heb boven een lijst een autofilter staan die altijd aan blijft. De gebruikers filteren vaak op meerdere kolommen, maar willen soms ook met één druk op de knop alle filteringen ongedaan maken. (Actieve filtering is zeker voor kleurenblinden nauwelijks te zien, wat een bijkomende reden is voor zo'n knop). Deze knop heb ik geprogrammeerd door

Private Sub AS_annuleren_Click()
ActiveSheet.ShowAllData
End Sub

Dit werkt fantastisch als het filter op dat moment dat het autofilter in een of meerdere kolommen daadwerkelijk filtert. Op het moment dat het filter wel aan staat maar niets doet geeft het een foutmelding. Voor dat laatste zoek ik dus een oplossing.
 
Code:
Private Sub AS_annuleren_Click()
If ActiveSheet.AutoFilterMode Then ActiveSheet.ShowAllData
End Sub

Wigi
 
De oplossing werkt niet. Hier controleer je of het autofilter aan staat. Op zich is dat nuttig. Het probleem is dat ik een foutmelding krijg als het filter aan staat, maar op dat moment niets filtert.
 
Excuses, de Auto stond er te veel:

Code:
Private Sub AS_annuleren_Click()
If ActiveSheet.FilterMode Then ActiveSheet.ShowAllData
End Sub

Wigi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan