Autom. Datumopmaak uitzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

lensels

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 mei 2008
Berichten
3
Beste Helpers,
Ik zit met het volgende probleem. Als ik in Word 2007 een document wil maken begin ik deze met de datum.
Als ik deze typ krijg ik de datumopmaak mee die ik liever niet heb.
Ik typ niet zo snel en ik kijk op het toetsenbord en niet op het scherm. Voorbeeld:
ik type 30 jan, dan verschijnt er een ballon met de tekst januari 2010. doe Enter.
Maar tijdens het typen kijk ik omlaag en zie dat niet. Gevolg: de vreemdste datums.
Mijn vraag is nu:
Hoe kan ik deze automatisme uitzetten zodat ik handmatig de datum kan typen. Ik dacht in Word-Opties dit te kunnen uitschakelen maar ik kan dat niet vinden.
Weten jullie hoe ?

Bedankt.
Henk
 
Als je een datum begint te typen, krijg je inderdaad in 2007 een datumvoorstel. Met <Enter> kun je dat accepteren, of je kunt doortypen. In het laatste geval krijg je de datum zoals je hem zelf intypt. Lijkt mij ook de bedoeling... Wat bedoel je met 'de vreemdste datums'? Overigens, als Word iets in je tekst verandert wat je niet wilt, kun je met <Ctrl>+<Z> de wijziging direct herstellen in wat je zelf intypt. Dat vereist overigens wel dat je af en toe eens naar je scherm kijkt... ;)
 
Automatische datumopmaak

Met vreemde datum bedoel ik:
Stel ik type 30 april 2010 en doe Enter.
Dan heb ik op mijn scherm 30 april 2010-04-30
die 04-30 is waarschijnlijk een amerikaanse datum benaming voor 30 april.??

Blijft het wel irritant vinden dat 04-30 te deleten.
Wat doe ik fout?
Mijn Windows klokje geeft 30 april 2010 aan maar het probleem zit natuurlijk ergens in Word 2007.
Heb je nog een advies?

Henk
 
Als je begint met de datum te typen, zal Word een datum voorstellen, die je dan met <Enter> kunt toepassen. Typ je door, dan verdwijnt het 'datumvoorstel' en maak je de datum dus zelf. Bij het typen van het jaartal krijg je (vermoed ik) weer een datumvoorstel, dat je kunt selecteren met <Enter>. Blijkbaar doe je dat dan, met als resultaat een soort van dubbele datum. Je mag een autovoorstel accepteren met <Enter>, maar het hoeft uiteraard niet. Als je tekst blijft typen op de normale manier, gebeurt er niks. Dus niet op <Enter> drukken, zou ik zeggen... Na de datum zal je eerder een spatie of een punt (of komma) nodig hebben, dan een nieuwe alinea...
 
Automatische Datumopmaak

Beste helper

Dat truukje met de punt achter de datum werkt ook goed.
Ik denk dat ik daar gewoon aan moet wennen.

Bedankt voor het meedenken.:thumb:

Henk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan