• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch 2 regels met content invoegen..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Makker86

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2009
Berichten
6
Hallo allemaal,

Ik ben vrij nieuw met excel dus vandaar dat ik hier hopelijk wat wijzer kan worden.
Ik probeer een beoordelingssheet te maken voor mijn werk. Hiervoor wordt een log uitgedraaid met werkzaamheden en na elke werkzaamheid worden er 4 witregels vrijgelaten. Nu zoek ik dus naar een manier dat excell automatisch 2 regels met beoordelingscriteria (d.m.v tabs cijfers te geven) elke keer na zon log invoert.

Dus als ik een log plak dat excel automatisch invoegt en ik alleen nog maar cijfers hoef te geven aan de werkzaamheden.

Jullie zouden me enorm uit de brand helpen als dit mogelijk is!
 
Makker,

Plaats eens een voorbeeldbestandje, zonder gevoelige info. Met jouw huidige beschrijving van de vraag kan ik niet zoveel. Als je een voorbeeld plaatst geef dan in het blad aan wat je wilt, en waar. Dat maakt het voor helpers veel eenvoudiger.

:rolleyes:
 
Makker,

Plaats eens een voorbeeldbestandje, zonder gevoelige info. Met jouw huidige beschrijving van de vraag kan ik niet zoveel. Als je een voorbeeld plaatst geef dan in het blad aan wat je wilt, en waar. Dat maakt het voor helpers veel eenvoudiger.

:rolleyes:

In de bijlage het voorbeeld, de teksten die je op werkblad 1 ziet moeten dus te kopieren zijn, dus als ik vanuit mn Log naar een leeg werkblad die teksten kopieer, dat excel dan na elke lap tekst het beoordelingsformulier van werkblad 2 kopieert.
 

Bijlagen

  • Beoordelingform.xlsx
    9,8 KB · Weergaven: 22
In de bijlage het voorbeeld, de teksten die je op werkblad 1 ziet moeten dus te kopieren zijn, dus als ik vanuit mn Log naar een leeg werkblad die teksten kopieer, dat excel dan na elke lap tekst het beoordelingsformulier van werkblad 2 kopieert.

Verkeerde bijlage,

Bij deze de goede!
 

Bijlagen

  • voorbeeld map.xls
    21,5 KB · Weergaven: 23
Het zal wel aan mij liggen, maar ik snap er geen moer van! Wat moet nou waar naartoe worden gekopieerd? En je praat over een Log, dat zie ik nergens. En wat is dan dat beoordelingsformulier op blad 2? Daar zie ik alleen maar een gefilterde lijst. Kortom: enige verduidelijking is welkom.

:confused:
 
Het zal wel aan mij liggen, maar ik snap er geen moer van! Wat moet nou waar naartoe worden gekopieerd? En je praat over een Log, dat zie ik nergens. En wat is dan dat beoordelingsformulier op blad 2? Daar zie ik alleen maar een gefilterde lijst. Kortom: enige verduidelijking is welkom.

:confused:

Je ziet die teksten op blad 1 toch, na elke tekst moet wat er op blad 2 staat onder gekopieerd worden..
 
Ik heb dus een soort Macro nodig die zegt:

Als cellen in Kolom A leeg zijn, kopieer dan de tekst (in dit geval de beoordeling in blad2, maar die mag ook gewoon op blad1 staan).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan