Automatisch accepteren afspraken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vinnie82

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2007
Berichten
249
Hallo allemaal,
Voor mijn werk heb ik te maken met 2 exchange-servers voor mijn mail. 1 van mijn werkgever en 1 van mijn opdrachtgever. Laten we ze voor het gemak account1 en account2 noemen. Van beide accounts gebruik ik de agenda, omdat ik account2 niet vanuit huis kan benaderen en account1 wel. Tevens kunnen nu mijn collega's bij mijn opdrachtgever mijn agenda inzien en bekijken of ik op een bepaald tijdstip beschikbaar ben.
Mijn vraag is nu of het mogelijk is dat account2 automatisch alle afspraakverzoeken accepteert die ik met account1 hiernaartoe stuur. Nu moet ik namelijk telkens schakelen tussen de accounts (het is niet mogelijk 2 exchange servers tegelijk te draaien in Outlook) om de afspraken in beide agenda's te zetten. Het is dus de bedoeling dat alléén afspraakverzoeken die vanaf account1 verstuurd worden automatisch worden geaccepteerd door account2.
Of ziet iemand een mogelijkheid om van 2 verschillende exchange-servers enkel en alleen de agenda te synchroniseren?

Alvast bedankt!
 
Is er dan echt niemand die weet of dit mogelijk is? Dat zou wel jammer zijn namelijk :(
 
Is er misschien iemand die een oplossing weet hiervoor? Ik heb hem namelijk nog steeds niet gevonden.
 
Ik zie zo snel geen oplossing, maar wellicht dat je ipv account2 OWA kan gebruiken?
 
Ik heb hier zelf ook aan gedacht, maar eigenlijk is dat alleen handig voor het tegelijkertijd gebruiken van mijn verschillende mailboxen, maar lost het eigenlijke probleem nog niet op. Ik moet namelijk nog steeds de afspraken in account2 handmatig accepteren terwijl ik dat automatisch wil laten verlopen.
Maar in elk geval bedankt voor het meedenken!

Iemand anders nog opties?
 
Is dit wat je zoekt?
Waarschijnlijk niet, daar is het te voor de hand liggend voor :confused:

1. Klik op Opties in het menu Extra en klik vervolgens op Agenda-opties.
2. Klik onder Geavanceerde opties op Planning voor resources.
3. Schakel het selectievakje Automatisch vergaderverzoeken accepteren en annuleringen verwerken in.
4. U kunt de volgende opties selecteren:
* Conflicterende vergaderverzoeken automatisch weigeren
* Terugkerende vergaderverzoeken automatisch weigeren
 
Dat werkt dan weer alleen maar volgens mij als account 2 actief is, en dat was nu juist het probleem :)
 
Dat werkt dan weer alleen maar volgens mij als account 2 actief is, en dat was nu juist het probleem :)

Dat vraag ik me af. Het zou kunnen dat dit op Exchange-niveau afgehandeld wordt en niet op client-niveau.
 
Hoi hamet, de oplossing die jij aandraagt zou betekenen dat álle vergaderverzoeken worden geaccepteerd. Dus ook die van collega's enz afkomstig zijn. En dat is nou juist niet de bedoeling. Ik krijg namelijk ook weleens verzoeken die ik niet kan of wil accepteren.
De enige verzoeken die ik dus automatisch wil geaccepteerd wil hebben, zijn verzoeken die afkomstig zijn van mijn eigen account1.
 
Ik ben dus nog steeds bezig om een oplossing te vinden voor het bovenstaande probleem en ik hoop eigenlijk dat er inmiddels iemand op helpmij is die weet hoe ik dit kan oplossen :confused: (En het zou helemaal handig zijn als alle verzoeken/wijzigingen/enz mbt vergaderingen/afspraken automatisch naar account2 gestuurd worden vanaf account1 en vice versa).

Ik zit nu nog steeds alles handmatig door te sturen en te accepteren wat betekent dat ik dus dubbele handelingen maak om 1 verzoek te accepteren.

Iemand die een oplossing weet??
 
Is dit wat je zoekt?
Waarschijnlijk niet, daar is het te voor de hand liggend voor :confused:

1. Klik op Opties in het menu Extra en klik vervolgens op Agenda-opties.
2. Klik onder Geavanceerde opties op Planning voor resources.
3. Schakel het selectievakje Automatisch vergaderverzoeken accepteren en annuleringen verwerken in.
4. U kunt de volgende opties selecteren:
* Conflicterende vergaderverzoeken automatisch weigeren
* Terugkerende vergaderverzoeken automatisch weigeren

Ik heb deze optie geprobeerd (zag er leuk uit) maar helaas doet ie er niets mee bij mij.
Enig idee waarom er niet automatisch geaccepteerd wordt in account 2?
Heb een beetje zelfde utidaging als al eerder hier gepost werd namelijk.
Ik kan nog begrijpen dat het misschien niet werkt bij een inactief account (dus niet ingelogd en gestart) alhoewel er uit deze posts geen definitieve uitslag komt over het wel of niet door Exchange regelen van deze optie, maar hij doet het ook niet als ik inlog en het account echt open.
 
Ik heb deze optie geprobeerd (zag er leuk uit) maar helaas doet ie er niets mee bij mij.
Enig idee waarom er niet automatisch geaccepteerd wordt in account 2?
Heb een beetje zelfde utidaging als al eerder hier gepost werd namelijk.
Ik kan nog begrijpen dat het misschien niet werkt bij een inactief account (dus niet ingelogd en gestart) alhoewel er uit deze posts geen definitieve uitslag komt over het wel of niet door Exchange regelen van deze optie, maar hij doet het ook niet als ik inlog en het account echt open.

Hoi jsserver,

Ik heb de hoop inmiddels opgegeven om verzoeken afkomstig van een gespecificeerde account automatisch te laten accepteren. Ieder verzoek dat ik nu binnenkrijg stuur ik handmatig door naar mijn andere account alwaar ik hem dan ook vervolgens handmatig moet accepteren.
Exchange regelt het in elk geval zeker niet centraal aangezien de meeste regels 'alleen lokaal' werken zodra je ze ingesteld hebt.

Als er toch nog een oplossing komt, ik blijf geabonneerd!
 
Op zich zijn afspraken die je jezelf stuurt wel direct als "voorlopig geaccepteerd" zichtbaar in je agenda, toch? Daar neem ik (met hetzelfde probleem) voorlopig maar genoegen mee. Dan heb ik daarnaast nog een regel ingesteld dat de door mij aan mij gezonden afspraken (mails dus, want de regels kennen geen afspraken!) direct in een map worden geplaatst en als gelezen gemarkeerd, zodat ik ze ieg kwijt ben uit de inbox.
 
Welkom op Helpmij.nl.:)

Je reageert nu in een topic die gestart is in 2007. Deze is al heel lang niet actueel meer. Graag oude topics met rust laten.
slotje.gif
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan