• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch apostrof plaatsten

Status
Niet open voor verdere reacties.

snelsnel

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2003
Berichten
151
Op een beoordelingsformulier staan:
++
+
+-
-
--
Ik gebruik de =als formule om hier cijfers aan te hangen. Echter, ik moet er dan steeds een apostrof voorzetten. Kan dat handiger?

Groeten,
snelsnel.
 
Hoi Joske2000,

Bedankt voor je snelle reactie, helaas lukt het dan nog niet. In de bijlage het bestand.

Groeten,
snelsnel.
 

Bijlagen

  • Map1.xlsx
    8,2 KB · Weergaven: 41
Als je een getal tussen "" zet dan ziet excel het als tekst. Dus de "" om de 4 en 5 weghalen. Dan krijg je:
Code:
=ALS(E1="++";5;4)
 
De uitkomst van de formule blijft ook dan 4 in plaats van de verwachte 5. Als ik in de functieargumenten kijk dan wordt de logische test als ONWAAR aangemerkt en daarom is het resultaat van de formule niet goed?
Helemaal leuk wordt het als je op de 3e rij dezelfde formule probeert met het +- teken, dan staat de formule in de cel in plaats van het resultaat.
Kortom: ik snap er geen pepernoot van.
 
Als je de spatie achter de ++ weghaalt komt er wel 5 te staan.
Er staat trouwens overal een spatie achter.
 
In cel E1 staat achter de ++ een spatie. Haal die weg en het gaat goed.

Edit: te laat:p
 
Inderdaad, beter 2 dan 1:thumb:
Om de beoordelaar nog beter van dienst te kunnen zijn heb ik een macro toegevoegd die de van alle relevante cellen tekst maakt en de spaties verwijderd.
Allemaal bedankt voor de hulp, item kan op opgelost.

Groeten,
snelsnel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan