• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch filteren tijdens typen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wss ben ik niet heel duidelijk geweest. Ik probeer het nogmaals in de verbeterde bijlage vind je een tabblad genaamd invulblad. Hierin staat een opmerking die precies uitlegt wat ik wil.
De namen die gebruikt moeten worden staan in het tabblad gegevensblad.

Bekijk bijlage Filteren tijdens typen.xlsm
 
Letter invullen en dubbelklikken op de keuze.
 

Bijlagen

  • Filteren tijdens typen (cobbe).xlsm
    26,9 KB · Weergaven: 58
Cobbe in het bestand van jou werkt het prima!
Probeer ik het in mijn bestand te maken dan kan ik wel typen maar er verschijnt niks..
Ik heb even hetgeen wat ik gemaakt hebt plus jouw oplossing in 1 bestand gedaan, misschien dat je kan zien wat er fout gaat?
Bekijk bijlage Filteren tijdens typen.xlsm
 
Je moet natuurlijk wel de logica volgen als je iets wijzigt en/of toevoegt.
 

Bijlagen

  • Filteren tijdens typen (cobbe).xlsm
    23,5 KB · Weergaven: 48
Ik zal eerlijk zeggen dat ik er niet uitkom :confused:
Als ik de naam typ van een persoon moet deze ook in B3 terecht komen. dit geldt ook voor het bedrijf (namen van personen en namen van bedrijven staan los van elkaar)
 
Beter zo?
 

Bijlagen

  • Filteren tijdens typen (cobbe).xlsm
    25,3 KB · Weergaven: 62
Ja dit is het wel alleen snap ik dat als ik "a" invul bij naam dat hij dan alleen aart laat zien en niet arko
Bij bedrijf als ik kaas invul laat hij alleen kaas 1 & kaas 2 zien :confused:

Is het ook mogelijk om een beveiliging in te bouwen? dat je alleen maar uit de voorgestelde namen mag kiezen en niet zelf een naam random kan invullen
 
Dan is dit toch gemakkelijker te hanteren en verre van de oorspronkelijke vraag.
 

Bijlagen

  • Filteren tijdens typen (cobbe).xlsx
    10,1 KB · Weergaven: 46
Dat klopt maar als je 300 bedrijven hebt (in mijn geval klanten) dan ben je vrij lang aan het scrollen..
Het leek me gewoon mooier dat terwijl je typt Excel gelijk weergeeft welke mogelijke opties je hebt. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan