automatisch invullen na selectie

Status
Niet open voor verdere reacties.

roycke

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2010
Berichten
94
Beste

in een word sjabloon wil ik in de eerste regel via snelkeuze een keuze maken.

Vervolgens is het mijn wens om deze gemaakte keuze op verschillende plekken in het word documenten terug te zien. Dus dat het automatisch wordt ingevuld cq wordt aangepast.
Bijgevoegd is een voorbeeld bestand. Dus in regel 1 maak ik de keuze en in regel 2 bij XXXX moet deze keuze automatisch worden "ingevuld"

is dit mogelijk? zoja hoe?
alsvast bedankt voor de hulp.
 

Bijlagen

  • helpmij.docx
    30,4 KB · Weergaven: 22
Je hebt niet de makkelijkste oplossing gezocht (dat is de 'ouderwetse' keuzelijst), maar het kan wel. Maak van de eerste keuzelijst een Bladwijzer, en maak op de plek waar je de data nodig hebt een verwijzing naar die bladwijzer. Ik heb dat in jouw voorbeeld toegepast. Wél moet je, als je de gekozen waarde wil zien, het veld selecteren en op <F9> drukken. Al worden velden sowieso bijgewerkt als je het document afdrukt. En je kunt in de Opties aangeven dat velden bij openen moeten worden bijgewerkt.
 

Bijlagen

  • helpmij.docx
    32,7 KB · Weergaven: 24
thankx voor de snelle reactie!
dit is wat ik bedoel.
is er ook een optie zonder F9?

Je schrijft dat ik de "ouderwetse" keuzelijst gebruik. Hoe zou jij dit dan doen? is er een betere optie?
is het ook mogelijk om aan een keuze tekstblokken te koppelen, in een onderstaande alinea?

Dus als ik "controle" kies dat er op diverse andere plaatsen controle komt zoals je nu reeds hebt gemaakt,
maar als ik her-controle kies dat er een heel tekstblok komt in de volgende alinea met verwijzing naar de vorige controle :)
 
Je leest verkeerd, ik schreef dat je niet de makkelijkste oplossing gebruikt (nu de ActiveX keuzelijst). De makkelijkste is dus de 'ouderwetse' keuzelijst, (Oude formulieren geheten in het menu). Ik heb die ingebouwd in je document. Zodra je een keuze hebt gemaakt, en de cursor verplaatst, zie je dat die gelijk de gekozen waarde laat zien.

En de optie zonder F9: document openen, of Afdruk(weergave) bekijken.
 

Bijlagen

  • helpmij.docx
    33,4 KB · Weergaven: 21
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan