• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch kleuren bij var. waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

groenenbb

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2007
Berichten
70
Beste lezer,

Voor een overzicht ben ik op zoek naar het automatisch kleuren van cellen, wanneer deze gevuld zijn door een bepaald teken, in de hand van de waarde die achter de bepaalde rij gegeven wordt. De kleuren staan gegeven in een soort legenda en de waardes zijn variabel.

Wie kan mij hiermee helpen. Een klein voorbeeld heb ik toegevoegd om eea duidelijker te maken. Voorwaardelijk opmaak is geen oplossing voor deze vraag in verband met ongeveer 12 waardes met daarbij horende kleuren.
 

Bijlagen

  • Kleurentest.xls
    28 KB · Weergaven: 33
Laatst bewerkt:
In je bestand heb ik code geplaatst zodat de 1e cel van een rij wordt gekleurd als er een andere naam wordt gegeven.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 

Bijlagen

  • Kleurentest.xls
    55 KB · Weergaven: 58
Bedankt voor je reactie.

Helaas heb ik wegens ziekte niets meer kunnen doen aan het werkblad.
Het is niet helemaal wat ik bedoel.

De bedoeling is dat alle cellen die een min teken bevatten dezelfde kleur krijgen. De kleur wordt dus inderdaad zoals nu bepaald aan de hand van de waarde die erachter staat (de naam).

Als Piet de waarde is en er 3 cellen een minteken bevatten dan moeten die drie cellen de kleur krijgen die bij Piet hoort. Als een minteken weggehaald word dan moet ook de kleur verdwijnen. Daarlangs zou het prettig zijn als de mintekens meekleuren in de kleur van de waarde.

Is daar eventueel een oplossing voor.

gr. GroenenBB
 
Laatst bewerkt:
Bij het invoeren van een naam, krijgen zowel de minnetjes als de cellen met de minnetjes op dezelfde regel de kleur van de naam.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 

Bijlagen

  • Kleurentest.xls
    54 KB · Weergaven: 45
Roncancio nogmaals bedankt. Ziet er inderdaad goed uit.

De inhoud in de cellen kleuren mooi mee met de waarde. Heb nog even zitten knutselen maar heb mijn dag niet geloof. Alles werkt goed, alleen mis ik nog een bepaling in de macro. Op dit moment bepaald het minteken waar er gestart wordt met het geven van kleuren. Echter als het minteken weggehaald wordt dan blijft de kleur staan. De bedoeling is als het minteken weggehaald wordt achteraf dat de cel zijn oorspronkelijke standaar waarde terug krijgt. Kleur geen en tekstkleur zwart.

Ik heb een 2e bestand toegevoegd met daarin jou macro. Het blad waar het omgaat wordt gevuld door een hoofdblad. Het probleem waar ik nu tegen aan loop is onder andere wat ik hier boven graag zou willen zien en het probleem is nu dat de gehele rij (met formules) gekleurd worden. Alleen de cellen die door de formule een - teken krijgen mogen gekleurd worden.

gr. GroenenBB
 

Bijlagen

  • Kleurentest V2.xls
    50 KB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:
De cellen alsmede de strepen worden gekleurd aan de hand van de namen.
Indien een cel met een streep wordt leeggemaakt, dan verdwijnt ook de achtergrondkleur.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 

Bijlagen

  • Kleurentest V2.xls
    61,5 KB · Weergaven: 42
Bedankt voor je aanpassing.

Begint al meer te lijken. Zal komende dagen eens kijken of ik iets kan aanpassen.
Het is inderdaad in de richting wat ik bedoel, maar de werking ben ik niet zo over te vreden.

Maar ben wel erg blij dat je me zover gebracht hebt.

gr. GroenenBB
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan