• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch mailen van formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bart198099

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2012
Berichten
38
Goedendag

Wellicht kan iemand mij helpen.
Ik heb een bestellijst gemaakt waarbij vanuit een datablad dagelijkse lijsten kunnen worden opgemaakt.

op zich ben ik tevreden en is deze naar mijn idee bruikbaar alleen vroeg ik me nog een aantal zaken af:
1. Is het mogelijk om in plaats van het werkblad ook een PDF te mailen? (als ik de Macro opneem selecteer ik 'sturen als PDF' dit gebeurt echter niet).
2. Het bestelformulier is beveiligd zodat alleen de juiste invulvelden kunnen worden gebruikt, als ik de verzendlijst echter beveilig dan werkt de Macro niet meer.
3. Is het mogelijk om in te stellen dat het excel document nooit 'vol' opgeslagen kan worden zodat er nooit per ongeluk vervuiling in komt.

Alvast bedankt voor het mee denken.

Met vriendelijke groeten,
BartBekijk bijlage Voorbeeld bestelformulier.xlsm
 
Laatst bewerkt:
Bart,

Hier een code die ik gebruik in een facturatietool en gemaakt door een forumlid hier, aangepast naar jouw vraag.
De verzonden PDF file komt daarna in de map verzendlijsten te staan.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.


Mvg.
Marc
 

Bijlagen

  • Voorbeeld bestelformulier.xlsm
    87,6 KB · Weergaven: 65
Bart,

Ik denk dat volgende code een oplossing is voor je vraag 3.
Plaats dit in ThisWorkbook.
Code:
Private Sub Workbook_BeforeSave(ByVal SaveAsUI As Boolean, Cancel As Boolean)
MsgBox "Saving this workbook has been disabled."
Cancel = True
End Sub

Mvg.
Marc
 
Dank

Beste Marc,

Dit werkt perfect!

En ook weer wat geleerd.

Mijn dank is groot.

Bart
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan