• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch naar dag van vandaag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja Raar,

Maar nu is mijn marco verdwenen.
Waar ik de maand kan kiezen. Cel C6

En als ik ctrl - home gebruik kom ik niet naar 1-01-15

Wat is er fout gegaan.
 
Die macro heb ik eruit gehaald daar die gebreken vertoond.
Ik zal een betere schrijven als jij hier omschrijft wat de bedoeling is.
 
Hallo Harry,

Ik de bijlage heb ik printscreens gemaakt fan bepaalde meldingen.

Maar wat ik wil zien is:


De macro om naar een maand (cel C6) te gaan, en dan wel naar de 1e dag van elke maand.

En ook dat er op de 1e van de maand de koppeling is naar de maand (zie Cel Y2).

Ik hoop dat je mij snapt.vakplanner.png
 
Verander even in de code waar .range("E5") staat in: (foutje van mijn kant).
Code:
.Range("E5") = DateSerial(Year(Date), Month(Date), 1)

Helaas begrijp ik verder niet wat je bedoelt.
 
Ik kom hier van de week op terug.
Ook met de wijziging gaat er iets niet goed.

Voor zover bedankt Harry!
 
Albert,

Ik verneem het wel, ik ga nu naar bed.
Kom met een goede omschrijving met wat het moet worden, en niet steeds "er gaat iets niet goed" of iets soortgelijks.
Daar kan niemand iets mee.

Er wordt nu bij het openen van het bestand de eerste dag van de maand van de actuele maand gezet in cel E5.
In C2 wordt het jaar van vandaag geschreven.
Vervolgens wordt ook de validatie in cel C6 gezet op deze maand.
Als laatst wordt de cel van de dag van vandaag geselecteerd, en er wordt de cel in de linkerbovenhoek van je scherm geplaatst.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het originele bestand weer even Bekijk bijlage beperkte Vakantieplanning 2015.xlsm.

Daar kan je zien dat de macro voor (Cel C6) werkt.
Alleen voor de maanden Jan t/m Okt. (omdat de rest weg is gehaald.

Zo wil ik dat hebben voor het hele jaar.
Verder ook de zaterdag en zondag gekleurd zoals je ziet.

En januari, februari etc net als in het bestand. Rood vak per de 1e van de maan.

En nu dus extra nog dat je bij het opstarten naar de dag van vandaag gaat.
Waar jij het laatste mee bezig bent geweest.

Hopelijk snap je nu wat ik bedoel. pffff.
 
Ola, dit is geen gratis softwareburo maar een forum waarin je ondersteuning kunt vragen voor wat je zelf aan het maken bent.
Als je totaal geen kaas hebt gegeten van VBA is het verstandig je eerst eens te verdiepen in de basiskennis van VBA. Dat vergemakkelijkt de communicatie aanzienlijk. Dan was dit draadje na de derde suggestie (i.p.v....) klaar geweest.
Het is eerder de bedoeling dat je suggesties in dit forum toepast in je eigen bestand dan dat je hier een bestand heenstuurt met de opdracht: 'ik wil dit' en 'ik wil dat' en 'ik ontvang graag het conform mijn specificaties aangepaste bestand retour'.
 
De datum van vandaag staat niet in E5. Als je dat wel wil dan kan je de code van HSV gebruiken dit is nl letterlijk wat je vraagt! Dat je hele schema daarna aan diggelen is tja. De datum van vandaag (13-10-2015) staat in KD5. Als je wilt dat dit de eerste zichtbare datum bij het openen van het bestand is. Dan staat de oplossing inderdaad al in #3 of #4

Probeer het eens met onder Thisworkbook
Code:
Private Sub Workbook_Open()
Application.EnableEvents = False
With Sheets("Vakantieschema")
    Application.Goto .Rows(5).Find(Format(Date, "dd/mm"), , xlValues, 1), True
    .Range("C6") = Format(Date, "mmmm")
End With
Application.EnableEvents = True
End Sub

En in de bladmodule van het blad 'Vakantieschema'
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Not Intersect(Target, Range("C6")) Is Nothing Then Application.Goto Rows(2).Find(Range("C6").Value, , xlValues, 1), True
End Sub
 

Bijlagen

  • beperkte Vakantieplanning 2015-1.xlsb
    69,9 KB · Weergaven: 18
Iets anders geschreven ivm eerste keus in validatielijst.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If target.address (0,0) = "C6" Then 
      set c = Rows(2).Find(Range("C6").Value)
       if not c is nothing then  Application.Goto c,true
   end if
End Sub
 
Ola, dit is geen gratis softwareburo maar een forum waarin je ondersteuning kunt vragen voor wat je zelf aan het maken bent.
Als je totaal geen kaas hebt gegeten van VBA is het verstandig je eerst eens te verdiepen in de basiskennis van VBA. Dat vergemakkelijkt de communicatie aanzienlijk. Dan was dit draadje na de derde suggestie (i.p.v....) klaar geweest.
Het is eerder de bedoeling dat je suggesties in dit forum toepast in je eigen bestand dan dat je hier een bestand heenstuurt met de opdracht: 'ik wil dit' en 'ik wil dat' en 'ik ontvang graag het conform mijn specificaties aangepaste bestand retour'.

Hallo snb?,
Jammer dat je zo reageert.
Ik weet ook dat dit niet de plek is om een kant en klaar ontwerp terug te krijgen.
En de "ik wil dit, en ik wil dat" was alleen maar om te melden dat wat er al klaar is ook zo moet blijven.
Dat heb ik zelf gedaan en soms met wat hulp!!
Maar goed inmiddels is mijn probleem verholpen en zal ik niet iedereen meer lastig vallen.
 
Ik wil iedereen die mij heeft geholpen op wat voor manier dan ook.
Heel erg bedanken.
Alle zaken zijn gedaan.
 
zal ik niet iedereen meer lastig vallen.

Mooi dat het probleem is verholpen.
Ik hoop dat je je het niet aantrekt, je bent niemand tot last hier.
Degene die je lastig vindt kan vrijwillig afhaken toch?
 
Hallo Harry,

IK kan wel wat hebben. Genoeg levenservaring.
Maar gewoon jammer dat iemand zo reageert.
Hij kan idd maar beter vrijwillig dit forum verlaten!
 
Mag ik nog wel even lastig vallen? Maar dan in positieve zin. Je gebruikt de formule weeknummer niet goed. Vanaf XL-2010 krijg je het ISO-weeknummer door
PHP:
=WEEKNUMMER(E5;21)

Jouw hele hele lange formule om tot een VO te komen werkt niet. Mogelijk doordat je er wat gegevens hebt uitgehaald. Je kan veel beter de gegevens in een tabel zetten en dan in deze tabel gaan zoeken. (zie tab invoer.) Over het algemeen is het beter om voor vakantie/verlof planningen gebruik te maken van een datum tot en met.

De hele lang formule is dan in VO te reduceren tot
PHP:
=SOMPRODUCT((Taxinaam=$C10)*(Van<=E$5)*(Tot>=E$5))
Er zitten wat definieerde namen in. Deze kan je vinden onder Namen beheren.

In C5 kan je een jaartal kiezen en de ingevulde verlofdagen van dat jaar krijgen een kleurtje.
 

Bijlagen

  • beperkte Vakantieplanning 2015-2.xlsb
    77,6 KB · Weergaven: 14
Fijn dat je mij op een positieve manier komt lastig vallen.

Ik heb een aantal dingen aangepast.
Zoals het jaartal en de door berekening in dagen.

Ook wilde ik de weeknummers aanpassen, maar zal eigenlijk geen verschil met de "21" er achter.

Mogelijk dat het kwam door de beperking van mijn bestand dat niet alles goed werkte.
In mijn complete bestand werkt het wel goed.

Maar bedankt voor je tips!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan