• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch naar Opdrachtknop of Combobox

Status
Niet open voor verdere reacties.

JosEindhoven

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2014
Berichten
431
Hallo

Hoe ik een bestand moet openen met een bepaalde sheet en cel is mij bekend.

Private Sub Workbook_Open()
ThisWorkbook.Sheets("HOME").Activate
Sheets("HOME").Range("A1").Select
End Sub

Maar, hoe kan ik een bepaalde opdrachtknop of combobox kiezen bij workbook_open ??

Wie heeft de oplossing ????
 
Plaats een voorbeeld van je document(en) en leg daarbij precies uit wat je wilt.
 
Meteen naar de sheet home gaan en dan naar BESTELLING MAKEN
 

Bijlagen

  • Bestellen.xls
    98,5 KB · Weergaven: 29
Wijzig je Workbook_Open in dit:
Code:
Private Sub Workbook_Open()
    ThisWorkbook.Sheets("HOME").Activate
    Sheets("HOME").Range("A1").Select
    [COLOR="#FF0000"]drankenkiezer.Show[/COLOR]
End Sub
 
zo?
 

Bijlagen

  • Bestellen (1).xlsm
    46,6 KB · Weergaven: 24
Hoi Ed

Deze oplossing kende ik al. Het formulier openen, maar dat zoek ik niet. Bij het openen moet hij naar de betreffende knop gaan
 
Ik begrijp niet wat je daarmee bedoelt.
Een knop is geen cel die je kan activeren.
 
Laatst bewerkt:
sorry Ed dat ik zo laat reageer, was in het ziekenhuis. Wat ik bedoel is dat de opdrachtknop bestelling maken gekozen word en niet dat het het formulier wat er achter zit geopend word
 
Maar wat bedoel je met "dat de opdrachtknop gekozen word"? Dat snap ik niet.
Een knop kan je niet kiezen, daar kan je op klikken.
 
Laatst bewerkt:
Ja, maar je zegt dat het niet de bedoeling is het formulier te openen, dus wat wel je bedoeling is begrijp ik niet, want dat is het enige dat die knop doet.
 
Zoals ik in het begin al stelde: Zoals je een cel kunt kiezen,is het misschien ook mogelijk om een opdrachtknop/button te kiezen
 
Waarom je dat zou willen is me onduidelijk maar in #7 zei ik al dat een knop iets totaal anders is dan een cel.
 
Je hebt helemaal gelijk, het was er mij om te doen of er een code te maken is dat een sheet word geopend en dat er dan een knop of combobox gekozen word
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan