• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch naar regel ander tabblad gaan bij bepaalde waarde in cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

KeBr

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2016
Berichten
164
Ik heb het volgende probleem, een Excel bestand met meerdere tabbladen. nu zou ik graag vanuit het eerste tabblad met een bepaalde celwaarde naar een ander ander tabblad gaan waar die waarde in de regel staat.

Bv. eerste tabblad staat 1234 in cel C8 als ik deze cel aanklik zou ik automatisch naar b.v. 3e tabblad moeten gaan waar in kolom "E" 1234 staat.
Is dit mogelijk of moet dit via VBA
 
Dat zal in VBA moeten.
 
Beste Edmoor,

Ik snap de reactie niet. ik heb mijn vraag op het forum gesteld. geen idee hoe dit dan rechtstreeks bij jou in de e-mail komt
 
Ik heb gewoon gereageerd op je forum vraag.
 
Nu met bijlage

Edmoor,

Excusses, verkeerd gelezen.

Ik heb nu een bijlage toegevoegd. Ik zou graag een dynamische hyperlink hebben naar een ander tablad op basis van celwaarde en vertikaal zoeken.
Ik heb al van alles geprobeerd om hyperlink samen met vertikaal zoeken toe tepassen. ook zoals hier op het formum aangegeven. ik krijg het echter niet voor elkaar.

Concreet:
In C3, van het eerste tabblad, wil ik een HYPERLINK die gaat naar tabblad Frequentieregelaar zoekt naar het nummer in D4. Dit zou op basis van vertikaal zoeken moeten omdat het een dynamische document is en enkele honderden regels en meerder tabbladen heeft

Wie kan mij hiermee helpen? als dit alleen via VBA kan is natuurlijk ook welkom.Bekijk bijlage Hyperlink test.xlsx
 
Ik ben zelf nog iets aan het proberen geweest met een hyperlink en vertikaal zoeken. ik krijg echter steeds de melding: DE verwijzing is ongeldig

ik heb deze formule gebruikt: =HYPERLINK("#"&VERT.ZOEKEN(F5;Blad2!F1:F17;1;ONWAAR);"200")

Wat doe ik verkeerd. ik heb hiervoor een apart bestandje gemaakt om te testen. Op blad 1 heb in kolom F een aantal getallen staan. op blad 2 heb ik dezelfde getallen ook in F staan. ik probeer de hyperlink op blad 1 in A1 te plaatsen
 
Laatst bewerkt:
Code:
=HYPERLINK("#'Frequentieregelaar'!"&ADRES(VERGELIJKEN(D3;FREQUENTIEREGELAAR!D:D;0);4);"Click")
 
Dit is precies wat ik nodig heb, bedankt voor je snelle reactie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan