@edmoor, dank je wel dan ga ik dat alvast proberen.
@VeNa, we hebben een aantal tabellen in acces, met hierin de gegevens van ons personeel en materieel.
Personeel heeft behalve een kolom met de naam , ook een kolom met einddatum rijbewijs, bepaalde veiligheidscertificaten , persoonlijke veiligheidsmiddelen welke verlopen enz. (ca 15 kolommen)
Materieel heeft verschillende keuringsdatum enz. ( ca 5 kolommen.)
Uiteindelijk is er van iedere kolom uit de Tabellen een Aparte query gemaakt in acces bestaande uit 3 kollomen. bv naam en wat er verloopt, zoals bv rijbewijs of id, en als 3de de kolom met de datum
Daarna exporteer ik alle queries vanuit acces naar excel.
Vervolgens laat ik excel alle queries onder elkaar zetten in een aparte werkmap.
Zo staan alle datum onder elkaar en kan ik met voorwaardelijke opmaak instellen dat de cellen een kleur krijgen als de datum in een bepaalde datum valt ( tussen vandaag() en vandaag()+30)
Met sorteren kan ik dan alleen alle gekleurde cellen weergeven.
Dit lijstje wordt dagelijks naar de personeelsleden gemaild (welke er voor moeten zorgen dat de keuringen enz uitgevoerd dienen te worden) in totaal hebben we uiteindelijk namelijk iets meer als 1400 regels met datums.
Het lijstje wat ze op deze manier krijgen bestaat meestal maar uit max 30 openstaande akties, waardoor dit erg overzichtelijk blijft.
verder zit er in het lijstje in excel op iedere regel een hyperlink naar acces, deze kunnen ze vanuit de email aanklikken. Zo kunnen ze na een uitgevoerde aktie/keuring enz in acces de datum aanpassen.
Natuurlijk moeten de 2 bestanden in excel wel steeds vernieuwd worden zodat beide bestanden aktueel blijven.
Ik hoop dat zo duidelijk wordt wat de bedoeling is.