• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatische cellen kleuren naar datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wimpix

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2013
Berichten
5
Hallo,

Ik heb een excel met een planning van verschillende taken. Naast elke taak staat een begin en een eind datum. De bedoeling is dat bij het invullen van deze begin en einddatum de cellen die onder de week van de begindatum valt wordt gekleurd tot en met de cel die onder de huidige week valt in een bepaalde rij.

Om het wat duidelijker te maken heb ik een voorbeeld excel bijgevoegd. Hopelijk is mijn uitleg duidelijk genoeg, zo niet dan hoor ik dat graag.
 
In bijgaand bestand heb ik dat met voorwaardelijke opmaak ingesteld. Alle weken van begin- tot en met eindweek worden geel gekleurd. Kijk maar even of dat zo klopt. Ik daarbij uitgegaan van het ISO-weeknummer, omdat de functie WEEKNUMMER in Excel foute weeknummers kan geven. Let daarbij wel even op met 31-12-2013. Volgens jouw schema is dat week 52, terwijl dat in werkelijkheid week 1 is. Daarom wordt regel 27 niet geel gekleurd. Daar is ook wel weer een mouw aan te passen, maar daar heb ik in bijgaand bestand geen rekening mee gehouden. Daarnaast viel me op dat in kolom BC week 48 staat, terwijl in kolom BD weer verder wordt gegaan met week 43.
 

Bijlagen

  • VoorbeeldPlanning.xlsx
    78,8 KB · Weergaven: 221
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan