• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatische formulering excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Imkoe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 sep 2010
Berichten
4
Hallo,

Heeft iemand ervaring met het volgende ?
Ik ben namelijk op zoek naar een formulering die iets automatisch voor mij kan omzetten.

Hieronder volgt een voorbeeld.
Als ik bijvoorbeeld dit getal invoer : 1234567 is het dan mogelijk met een formulering dat het volgende er komt te staan? *P11234567* Ik ben zelf al een aantal dagen aan het puzzelen maar krijg het niet voor elkaar.

Als iemand hier een oplossing voor weet ben ik zeer dankbaar.:D

Mvg,
Imkoe
 
Zit een bepaalde logica in de benaming?
Geldt dit voor alle cellen?

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Er zit een bepaalde logica in die in alle cellen moet komen als volgt *P1*

Als het mogelijk is zou ik als ik bijv 1234567 invoer graag willen dat het dan automatisch wordt omgezet in *P11234567*

Ik ga het namelijk gebruiken als barcode en het zou mij heel veel tijd schelen als ik niet bij ieder getal dit om hoef te zetten maar gewoon kan kopieren en plakken en excel dit automatisch aanpast voor mij
 
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Right(Target, 1) <> "*" And Len(Trim$(Target)) > 0 Then Target = "*P1" & Target & "*"
End Sub

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Hallo Roncancio

Alvast bedankt voor deze formule, heb alleen geen idee waar ik deze in moet plaatsen. Als je hier nog een tip voor hebt ben ik enorm geholpen!

Gr Imkoe
 
Heb t inmiddels in excel staan maar is er ook een manier om deze formule alleen voor regel A te gebruiken?

Gr Imkoe
 
Hallo Roncancio

Alvast bedankt voor deze formule, heb alleen geen idee waar ik deze in moet plaatsen. Als je hier nog een tip voor hebt ben ik enorm geholpen!

Gr Imkoe

Met de rechtermuisknop op de tabbladnaam klikken en Programmacode weergeven... selecteren.
Plak daar de code in.
Het is namelijk geen formule maar VBA-code.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Heb t inmiddels in excel staan maar is er ook een manier om deze formule alleen voor regel A te gebruiken?

Gr Imkoe

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If [B][COLOR="Red"]Target.Column = 1 And[/COLOR][/B] Right(Target, 1) <> "*" And Len(Trim$(Target)) > 0 Then Target = "*P1" & Target & "*"
End Sub

Het vetgedrukte rode gedeelte is toegevoegd zodat het alleen voor de 1e kolom werkt.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Beste Imkoe,

je vraagt voor een formule.

voldoet de formule in kolom C aan je verwachting (zie bijlage)
 

Bijlagen

  • samenvoeging met formule (oeldere).xlsx
    8,7 KB · Weergaven: 29
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan