automatische invul selectievakje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Adriaan90

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jul 2007
Berichten
3
Goededag,

Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb twee tabellen. Tabel 1 gebruik ik voor striptitels die beginnen met de A en in tabel 2 splits ik elke titel uit met de daarbij horende nummer. Nu heb ik in Tabel 2 elk nummer een keuzevakje gegeven waarbij je Ja of Nee kan kiezen indien ik deze strip in bezit heb of niet. In Tabel 1 zit er een selectie vakje naast de striptitel die moet laten zien of de collectie van deze striptitel compleet is, indien alle vakjes van deze titel in Tabel 2 met JA zijn beantwoord.

Nu is de vraag voor mij: Hoe doe ik dit.

Alvast bedankt!

Groetjes,

Adriaan
 
Dat zul je via een Formulier en/of een functie moeten doen. Een selectievakje heeft een waarde: 0 of -1. Als je een titel(nummer) hebt, dan is de waarde dus -1. Met de functie ABS kun je die waarde omrekenen naar een positief getal, 1 dus. In essentie is het dus zo, dat als je van een titel alle nummers hebt en alle vinkjes op Ja staan, de totale ABS waarde van de selectievakjes gelijk moet zijn als het totale aantal records van die titel. Voorbeeldje: heb je van een titel 24 nummers, en zijn er 25, je hebt er dus 1 niet, dan zou je 25 records hebben, en een optelsom van de selectievakjes is dan 24. 24 is geen 25, dus is de collectie niet compleet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan