• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatische klantenlabeling obv leeftijd & commissie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
gezinshoofd kiezen is een pure gok, die je op 1 of andere manier moet inwegen !
splits alle leden van het gezin in 6 groepen : leeftijd (0-24, 25-60 en >60) * geslacht (M-F)
Niet alle groepen bevatten personen, dus je kijkt achtereenvolgens in deze groepen totdat je iemand tegen komt.
- groep M 25-60
- groep F 25-60
- groep M >60
- groep F >60
- groep M <25
- groep F <25
Zijn er meerdere personen binnen een groep, dan is het gezinshoofd die met de grootste bijdrage.
Gezinshoofd gevonden.
Waarom is "Henk Rijckaert" gezinshoofd en niet Piet ?
Zou je niet beter een kolom toevoegen en zelf het gezinshoofd kiezen als excel zich vergist ?
excel zal vermoedelijk 95% van de gezinshoofden goed kiezen en die laatste 5% moet je zelf aanpassen.
 
Ik snap het bovenste niet.
Een zoon met meer commissie dan de ouders zou dan gezinshoofd worden in bovenstaande redenering??

Henk rijckaert is gezinshoofd omdat hij vader is van piet.
Piet is een inwonende zoon van 30..
Als piet alleen zou wonen op een ander adres, is piet gezinshoofd.

Ik blijf met de miserie zitten dat je niet weet wie het gezinshoofd is.
bv
Jan 67j
An 55j
Rik 28j

Jan & An zijn gehuwd en ouders van Rik. Ze wonen alle 3 op hetzelfde adres. Rik is dus inwonende zoon.
Jan heeft commissie 350
An heeft commissie 100
Rik heeft commissie 500

Samen hebben ze 950 commissie. obv de leeftijd van het gezinshoofd (JAN) is dit gezin een C klant..
Ook al heeft Rik meer commissie dan de rest, dan blijft de vader het gezinshoofd..
via bovenstaande redenering zou je Rik als gezinshoofd zetten.
 
Dus al bij al, je kan alleen besluiten dat je tot nog toe geen 100% sluitende sleutel kan aanbieden zodat je weet wie het gezinshoofd is.
Hoe kan excel weten of je een wat ouder echtpaar hebt met een inwonende zoon van 30 of dat het iemand is van 30 met inwonende ouders?
Van zodra je die vraaag kan beantwoorden kunnen we weer praten.
Heb je geen andere elementen waardoor je dat gezinshoofd nog beter kan aanduiden ?
Schrijf eens in stappen hoe je beslist dat iemand gezinshoofd is.
 
Laatst bewerkt:
Simpel.
Er zijn geen inwonende ouders in mijn geval.
De ouders zijn altijd gezinshoofd.
Hoe kan je een gezinshoofd anders definiëren?
We hebben enkel algemene info.
 
ik gooi de handdoek.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan