• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatische koppelingen bijwerken zonder dialoogvenster

Status
Niet open voor verdere reacties.

rntm

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
Berichten
17
Als ik een bestand open waarin verwijzingen naar een ander excelbestand zijn opgenomen komt standaard de vraag:

'Deze werkmap bevat koppelingen naar andere gegevensbronnen': bijwerken of niet bijwerken.

Is het mogelijk dat dit dialoogvenster niet verschijnt en dat er wel wordt bijgewerkt.

bij voorbaat dank voor het meedenken.
Ronald
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij onder Gegevens > Koppelingen bewerken kan je aanvinken om het automatisch bij te werken.
 
Bedankt met jouw oplossing ben ik tot het volgende gekomen:

1.Kies Opties in het menu Extra en klik op het tabblad Bewerken.
2.Schakel het selectievakje Bijwerken van automatische koppelingen bevestigen uit. Als dit vakje is uitgeschakeld, worden de koppelingen automatisch bijgewerkt. Er wordt dus niet eerst gevraagd of dit wenselijk is.

Het is jammer dat deze optie alleen betrekking heeft op de huidige gebruiker en niet op andere gebruikers van de werkmap. Daar moet ik dus nog iets op vinden.

1. Als ik in het menu Bewerken de opties Koppelingen kies
2. Daarna Promt bij opstarten en de optie De waarschuwing niet weergeven en de kopplelingen wel bijwerken.

Dit werkt niet (of ik doe iets fout). Het gaat trouwens nog om Excel 2003.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan