• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatische Lookup

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gebruiker1352

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2007
Berichten
57
Hoi,

Ik wil in alle treinen waarin ik heb gezeten een database maken. Nu wil ik daar een lookup in maken.

Ik wil in Excel of Access een programma maken die:
-Type opzoekt (Sprinter, Mat '64 etc)
-Afbeelding (Adhv Type.jpg)
-Merk
-Bouwjaar

Deze wil ik allemaal in een apart blad zetten (kolommen)
Nu moet excel zelf in een vak ernaast de info geven.
Er zit een voorbeeld bij.

Gr.
Gebruiker1352
 

Bijlagen

  • NS.xls
    16,5 KB · Weergaven: 20
Op zich is wat jij wilt geen probleem, dat zou moeten kunnen met vert.zoeken (vlookup).
Wel is dan van belang dat je alle gegevens al ergens in excel hebt staan.

Stel:
Je hebt in blad 2 alle gegevens staan betreft de treinstellen
In de eerste kolom staan de treinstel nummers
Sleep het gehele bereik aan (eventueel een aantel regels meer voor uitbreiding) en geef dit een bereiknaam.

hierna kan je op blad 1 de volgende formule gebruiken:
Code:
=vert.zoeken(A2;bereiknaam;kolomnummer;0)

Succes,
Martin
 
Hoi,


Deze wil ik allemaal in een apart blad zetten (kolommen)
Nu moet excel zelf in een vak ernaast de info geven.
Er zit een voorbeeld bij.

Gr.
Lars
En waar kan excel die info vinden ? als je nu een tweede blad hebt waar al deze info in staat kan je aan de hand van " treinstel " deze terug vinden
;) , kijk anders al eens naar het vb
 

Bijlagen

  • NS(1).xls
    21 KB · Weergaven: 28
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan