Autorun

Status
Niet open voor verdere reacties.

loop

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2010
Berichten
141
Onlangs een nw. laptop gekocht waarop Windows 8.1 is geinstalleerd.
Wie helpt mij aan de oplossing om een programma op een USB stick via autorun op te laten starten als ik de stick plaats. In eerdere Windows was er een Windows update die verhinderde dat een stick automatisch opstarte, ik heb deze update in Windows 8.1 niet kunnen vinden.
 
Dat is oude informatie. Ergens een hele tijd terug heeft Microsoft besloten de autorun functie te schrappen. Gaat dus niet lukken
 
ROYONIX. Geen idee waar je op doelt. In dit geval kan ik niet meer voor de vragensteller doen dan hem vertellen dat jouw oplossing niet werkt (probeer het anders zelf even uit). Het enige alternatief is een hackers USB stick die via een omweg wel autorun voor elkaar weet te krijgen en dat is alles wat ik aan informatie heb kunnen vinden.

Dus vertel me even concreet dat je jouw oplossing hebt getest en dat deze werkt onder Win 7 / 8. Dan biedt ik graag mijn excuses aan je aan.
 
Boven gegeven link is van ons allemaal bekende NL site welke duidelijk aangeeft hoe je dat moet doen en ook stap-voor-stap
dus jij zegt dat maken van een .reg oof .exe bestand als je zo handig bent en weet je hoe die maken moet ( weet jij ook dat ? ) een HACKER handeling is ???? :(:(
tjonge jonge jonge dan ben je geen echte PC kenner ... geloof je me a.u.b.
Bovendien of Microsoft heef wat AF-geschaft oof niet , en jij handig wel om een reg bestand oof exe bestand te maken bent, dat kan jou dat ook wel helpen zeer zeker, bovenstaande link is dus ook niet van mij oorspronkelijk maar van nl site zoals ik zei USBstick.nl en dat zijn ook geen hackers ...
 
Voordat we in een wellus-nietus discussie gaan vallen lijkt het mij beter dat er bronnen gebruikt worden bij beweringen ;)
 
:) Even nog voor duidelijkheid Devil ik beweert niet dat die tip bij deze USB geval helpen zal :confused: maar ik beweer wel dat bij bepaalden gevallen zulke kennis en handelingen zeker helpen kunne', ongeacht of Microsoft af-geschaft wat heeft oof niet ..
 
Laatst bewerkt:
Ff korte uitleg, die functie is in xp door een update uitgeschakeld vanwege een lek. De windows die daarna zijn uitgebracht is die functie standaard uitgezet.
In win8 kan je het volgende doen:
ga naar "start" en klik vervolgens op "controle panel(configuratiescherm)"
Klik in daar op "hardware en geluid" (als je dit niet ziet staan klik dan rechtsboven bij "view by:.." en kies voor "category"
Klik in het "hardware en geluid" venster dat verschijnt op "auto play"
Daar zal je de optie "use AutoPlay for all media and devices" (gebruik AutoPlay voor alle media en apparaten) zien staan, hier staat een check box voor (wit vierkantje om aan te vinken).
Klik op dit vierkantje, en niet vergeten rechtsonder op de save knop te klikken!! ;)
Als je een werkende autorun.inf op je stick hebt staan zal deze conform opstarten.
Bron: google zoekopdracht
 
Laatst bewerkt:
Heb één bericht verwijderd, was onnodig en ongepast. Laten wel elkaar met respect behandelen
 
Heb het volgende bestandje gemaakt op de stick
"[AutoRun]
open=dummy.exe
icon=dummy.exe
shellexecute=bestanden/dummy.exe"
Werkt helaas niet ROYONIX.
Heb ook het voorgestelde van jackall uitgevoerd, ook alles zonder resultaat.
 
:confused: Dacht ik ook dat waarschijnlijk niet lukken zal :( .... > totdat ik niet tegen die link kwam ...:( begon ik twijfelen ::eek:
En sowieso door al die mijn PC jaren, heb ik ook nooit bij iemand gezien dat autorun voor USB stick gebruikt ...:( ik ken zelf en weet autorun voor CD/DVD Room maken maar voor USB Stick zoiets had ik nog nooit gemaakt :(
==========
( sorry :eek: ? )
 
Laatst bewerkt:
Nou Royonix niet dat het er toe doet, maar ik werk al meer dan 30 jaar met pc's. Heb alles wel zo'n beetje gedaan van programmeren in Assembly tot Management en alles daartussen. Dat wil niet zeggen dat ik alles weet. Echter heb ik altijd gewerkt met USB sticks met een autorun bestand. Dus ik weet heel goed hoe je die maakt. Helaas heb ik zelf mogen ervaren dat deze op een gegeven moment niet meer werkten en dat er geen oplossing meer is in een Windows omgeving.

De hacktool waar ik naar refereer is niet het maken van een autorun.inf maar een custom USB stick die zich voordoet als HID device en daarmee de autorun beveiliging van Windows weet te omzeilen. Is dus wel degelijk een hacktool maar ook commercieel te koop voor degene die het geld er voor over heeft. Bron via -> http://www.webroot.com/blog/2013/07...-autorun-protection-measure-going-mainstream/
 
:( Heh je zei volgende : Echter heb ik altijd gewerkt met USB stick's met een autorun bestand. Dus ik weet heel goed hoe je die maakt ...

Hoezo maak je dan zelf een code niet ? en wie weet misschien jonge proberen dat kan, en hoef je dan geen links of verwijzingen hier plaatsen,
mocht niet lukken dan weten we eindelijk allemaal dat met deze code welke jij ooit gebruikt hebt niet meer mogelijk is, ....( ik .... bij mijzelf geloof wel dat oplossing moet zijn ! ) ..
En inderdaad is onze eigen ( tussen-ons :( ) discussie hierover echtwel overbodig ...
 
Laatst bewerkt:
Jongens!

Als ik een auto run stick gebruik in win 7 krijg ik dit:
autorun.jpg

Dus voor mij doet autorun het wel.
 
Heeft iemand ervaring met BusRunner, dit schijnt ook een "autorun" te zijn.
Werkt BusRunner ook onder Windows 8.1
BusRunner is van "www.kmgsoftware.com"
 
Kijk eens op: http://en.wikipedia.org/wiki/Autorun.inf

Het belangrijkste stuk daar:
Windows 7

For all drive types, except DRIVE_CDROM, the only keys available in the [autorun] section are label and icon. Any other keys in this section will be ignored. Thus only CD and DVD media types can specify an AutoRun task or affect double-click and right-click behaviour.[3][4]
There is a patch available, KB971029 for Windows XP and later, that will change AutoRun functionality to this behaviour

een voorbeeld:
[autorun]
open=setup.exe
icon=setup.exe,0
label=My install CD

Dus hij doet het, maar met niet alle functionaliteit.
 
:) Dat dacht ik al :D volgens wikipedia autorun voor USB is niet mogelijk in echt instellen meer ( ! ) maar wel autoplay en volgens wikipedia een sevenforums -->>http://www.sevenforums.com/tutorials/183209-autoplay-enable-disable-non-volume-devices.html
Dit moet ongv. zo ( ! ) ... :
Kopieer en plak volgende text in kladblok --> Enable_AutoPlay_for_Non-volume_Devices.reg

Sla maar die op je bureau blad als alle bestanden ( zeer van belang ! ! ! ) ....en niet als text document ... geef je gewenste titel voor die creatie en op eind geef je .reg aan ( belang ook ! ) ..
En ook volgens die tip zal USB moeten :( ) automatisch bestanden of weergeven of afspelen moeten ...:(
==============
En dat klopt wat je zei Kostenzer, maar autoplay code voor CD/DVD rooms gaat anders .... en jij hebt een ongv. goede autorun voor CD/DVD rooms aangegeven :D:thumb: oftewel om iets automatisch te installeren vanaf CD oof DVD ..
 
Laatst bewerkt:
ROYONIX heb het bovenstaande uitgevoerd, krijg het alleen niet geinstalleerd.
zie bijlage
 

Bijlagen

  • Snap 2014-04-23 at 11.00.50.png
    Snap 2014-04-23 at 11.00.50.png
    10,8 KB · Weergaven: 47
Als je die code kopiert ...en je die in je kladblok plakt dan ga je opslaan ergens, MAAR je moet niet opslaan ALS .txt je moet oplaan als ALLE bestanden en als .reg
kijk FF screenshot :D

2ibda9c.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan