backup of raid1 - is mijn iedee mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul 119

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2010
Berichten
76
Hoi.

Ik ben van plan om het volgende te gaan bouwen maar aangezien de het kostenplaatje wil ik van te voren weten of mijn iedee wel mogelijk is kwa backup systeem.

hardware:

moederbord: Intel Asus P7P55D Pro S1156
Processor Intel Core i7 860 (2,8/8MB)
RAM: Corsair 2x2048MB DDR3 2133 CMT4GX3M2A2133C9
HDD: Western Digital 1TB S-ATA2 64MB WD10EARS Green 2x
Verwijderbare hdd bracket: Sharkoon Quickport Intern 1-Bay

software:
- winxp x64
- beveiliging software = geen
- internet = nee
- intern netwerk - ja voor camera opnamen(netwerk is niet aan internet/vpn gekoppeld)
- camera opname software

Nu wil ik 1 hdd intern bouwen en een 2e in de hdd bracket

De pc moet doormiddel van een RAID-1 systeem automatish hdd 1 naar hdd 2 copieren.

De pc wordt gebruikt om 16 camera's constand op te nemen. die om geen enkele reden op pause gezet mag worden. Eens in de zoveel tijd moeten wat beelden terug gekeken worden. Nu willen wij wanneer de pc gewoon draait de 2e hdd uit de bracked trekken en vervangen voor een lege (zelfde merk/type). Nu zou de pc weer automatish hdd1 weer moeten gaan copieren naar hdd2 zonder dat er data verloren gaat. Ook uiteraard verder gaat met opnemen.

De hdd2 willen wij dan in een andere pc stoppen om de data uit te kunnen lezen.
over de de opname software zit ik niet in die hebben wij namelijk al die dit aankan. Het enige wat ik me afvraag of het systeem dit aankan. De pc mag niet in crashen wanneer ik de hdd2 vervang (mag wel een melding geven die we na het vervangen gewoon weer kunnen wegklikken). Systeem 2 heeft de zelfde hardware als systeem 1 alleen neemt deze niet op en staat geen raid op ingesteld. Maar heeft wel alle zelfde software.

Is mijn iedee uitvoerbaar of kan ik beter op een andere manier gaan denken. (Geld speeld geen rol op dit systeem - het is uiterst belangrijk dat het juist werkt)
Het is namelijk ook niet voor prive maar bedrijfsmatig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan