Backup software naar internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

GooGooJansen

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2006
Berichten
513
Hallo,

Ik heb zojuist mijn zusjes computer geïnstalleerd (4de keer). En het kost me de hele tijd ongeveer 5 uur om de netwerkadapter aan de praat te krijgen (geen Windows Vista drivers; Speedtouch 120).

Ik zoek:
Backup software
Zelf een pad invullen waar het wordt geupload (heb al 2 TB Webspace)

Als het kan dat die alleen de veranderde bestanden upload.

GooGooJansen

(oja, liefst gratis)
 
gratis zou ik niet weten
ghost zou kunnen
 
Norton Ghost neem ik aan?

Kan je dan ook uploaden naar het internet?
 
Laatst bewerkt:
Met ghost niet want dat heb ik zelf, zijn wel andere progs voor.
 
Weet je wel welke?

EDIT:
Zou Cobian backup iets zijn? Kan via FTP geupload worden.

Dan heb ik de vraag:
Cobian zet bestanden in een .zip, als die het dan upload. En de computer crasht, moet ik dan de harde schijf formatteren, zip uitpakken en erop zetten?
 
Laatst bewerkt:
Ga jij een backup van 5 GB uploaden ???


Neem gewoon Ghost zoals ik altijd doe, zet dit op een tweede harde schijf of op een tweede partitie of op een dvd-rw.
 
vreemde werk wijzen.
waarom maak je geen image die je weg brand op een dualayer dvd ?
is er iets kan ze zelf restore uitvoeren via die dvd die is aangemaakt.
lijk me wel sneller gaan dan 5gb downloaden als herstel.
 
Ghost gewoon dvd erin steken en dat is alles.

Nadeel zoals elke backup dat je regelmatig een nieuwe moet maken.
 
5GB heb ik zo gedownload. Het kan zelfs oplopen tot 200GB! Daarom zoek ik een programma, die alleen de gewijzigde bestanden upload. Vraag me niet waarom maar ik wil het persee via internet doen:evil:
 
Symantec Ghost kan dat voor je doen. Zaak is wel een 2e partitie of HD zoals eerder aangegeven. Eens per dag een scan over de machine laten gaan voor het updaten van je backup. Optie is uiteraard aanschaffen of downloaden via allerlei bronnen kan ook.
 
Ghost kan inderdaad alleen de gewijzigde bestanden aanpassen van de backup.

Maar wat jij wil doen is dubbel werk. Als de pc naar de knoppen is en je wil dan een ghost terug zetten die op een ftp staat moet je er ook nog aan kunnen ook.
Daartegen een dvd stop je in de defecte pc en je kunt starten.

Heb de versie 14 en versie 2003 Engelstalig en versie 12 Nederlandstalig.

Norton Ghost versie 14
=======================

Norton Ghost, professionele backups, maakt archiebestanden met alle belangrijke gegevens of een harddisk backup & maakt herstel van gegevens gemakkelijk!

Belangrijkste kenmerken:
-Eenvoudige setupwizard voor een snelle installatie en configuratie in één stap
-Plant automatische back-ups
-Volledige systeemback-up van uw hele harde schijf of partitie
-Back-up van bestanden en mappen die u selecteert
-Maakt back-ups van het type bestanden dat u selecteert (bijvoorbeeld foto's of financiële documenten)
-Maakt incrementele back-ups om tijd en opslagruimte te besparen
-Maakt back-ups bij belangrijke gebeurtenissen, zoals de installatie van een nieuwe toepassing of een plotselinge toename in gegevensopslag
-Met geavanceerde compressie en versleuteling wordt zo min mogelijk opslagruimte gebruikt en blijven gegevens veilig
-Werkt met vrijwel alle media, inclusief cdr/rw- en dvd+-r/rw-stations, externe USB- en FireWire (IEEE 1394)-opslagapparaten en Iomega Zip- en Jaz-stations.
-Optimaliseert automatisch de opslagruimte op de back-upschijf
-Het zogeheten "performance throttling" beperkt de invloed op systeemprestaties tijdens het maken van de back-ups
-Overzichtsscherm van alle geplande back-ups en de status van back-upbescherming op elke schijf
-Bediening op afstand van andere installaties van Norton Ghost in uw netwerk
-Herstelt systeem en gegevens, zelfs als het besturingssysteem niet opnieuw opstart
-Terugwaarts compatibel: herstelt back-ups die met een vorige versie van Norton Ghost of Norton™ Save & Restore zijn gemaakt
-Integreerbaar in de Google Desktop- doorzoekbare indexen van back-ups voor snel gegevensherstel
-LightsOut Restore - herstelt uw systeem met softwareherstel op de vaste schijf: een opstartbare cd is niet meer nodig
-Maakt een virtuele schijf en converteert herstelpunten naar een VMWare Virtual Disk (.vmdk) of Microsoft Virtual Disk (.vhd)
 
Misschien is er wel een programma, of een combinatie die het iets anders doet:

Bijvoorbeeld een programma dat gewijzigde bestanden naar een bapaalde map kopieert( dat is dus gewone backup software).

En dan een tweede progje dat automatisch alle bestanden uit die map upload en na het uploaden verwijderd.

Ik denk dat dat wel mogelijk moet zijn. Ik ben hier ook wel in geintereseerd.

Iemand enig idee?
 
Norton past automatisch de gewijzigde bestanden aan, en het uploaden zal ook op die manier werken veronderstel ik.

Begrijp alleen niet waarom bestanden van 5GB en meer gaan uploaden elke week of maand ??
 
Ik denk dat je beter dan een externe hd via USB kunt aanlsuiten en daarop de backup laat plaatsen, hoef je niet te uploaden, en vanaf die backup schijf kan dan na instellen van het BIOS opgestart worden.
 
Backup op een schijf ergens anders is veiliger hé. Bijvoorbeeld als je brand krijgt, dan ben je de gegevens op die externe harde schijf ook kwijt.

Ik wil ook graag weten met welke progjes dit kan. En ik denk niet dat hij zijn (en ik mijn)hele windows instalatie wil backuppen. Het gaat mij iig om gewoon bestanden van school en dergelijke waar ik regelmatig aan werk.
 
Laatst bewerkt:
Wat een verhalen allemaal...

We hebben het volgens TS over Vista en Vista kan zelf uitstekend allerhande backup maken, dus waarom allemaal zo meooeilijk??:eek:
 
Anders gewoon syncroniseer progje, dat telkens de gewijzigde bestanden gaat wijzigen op de andere harde schijf of server.
 
Inmiddels ben ik klaar met Vista, de voornamelijkste reden om het op internet te doen, is dat ik nog een beetje vordering in mijn webspace zie.

Vista zojuist eraf gegooid, 4 keer geinstalleerd, en 4 keer niet volledig gelukt (2 dagen geleden geinstalleerd, en vraagt nu al om activatiecode:confused:). Ik zet Windows XP erop, ik heb nog steeds graag een programma hoor:thumb:

Iig bedankt voor het meedenken!

GooGooJansen (synchronisatie heb ik nog niet aan gedacht:eek:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan