beeld bevriest

Status
Niet open voor verdere reacties.
ga ik dit het weekend proberen. ik hou jullie op de hoogte.

Er gebeurde net wel iets vreemds, bij de eerste keer opstarten krijg ik op mijn scherm een melding cable disconected. Je weet wel als je computer uit staat en je scherm aan.

Zou het probleem in de videokaart kunnen zitten ?
 
helaas is het nog niet opgelost, het systeem staat inmiddels bij een reparateur. Deze kan via de hardwaretests niets vinden. Ik heb een geaard stopcontact dus dat is het ook niet. Hij stelde mij de vraag over randapparatuur. Ik heb hem nu mijn modem gebracht en de voedingskabel van de comp. Daar gaat hij nu mee stoeien.
 
Het probleem stak vorige week weer de kop op. De computer kwam terug van de reparateur die in al zijn hardwaretests niets kan vinden. Sloot de pc hier thuis aan en hij deed het prima. Heb een tijd lang prima gedraaid.
Naar mijn gevoel , let op kan mij vergissen, heb ik een keer de printer aangesloten en toen is de ellende weer begonnen. Sindsdien weer af en toe vastslaan, in het opstartscherm, nog voor de geheugencontrole, of helemaal niet opstarten. Let op volledig willekeurig.

Heb vandaag getest zonder randapparatuur, zelfs geen muis of toetsenbord. Ook toen sloeg hij vast.

Het enige dat aangesloten was is de monitor.

Er viel mij wel iets vreemds op, kan het mij onder de spanning verbeeld hebben, maar ik meld het toch. Toen ik de kabel van de printer eruit trok kreek ik een heel klein schokje toen de connector van de printerkabel mijn hand raakte ?????

Willen jullie mij weer verder helpen aub.

bedankt.
 
wat extra info

hij draait nu, zoals in de originele post al gemeld als hij loopt, dan loopt ie.
Heb nu met de kabels van de apparatuur zitten knoeien, een beetje bewegen e.d. ook een beetje schudden met de pc zelf. Hierdoor slaat ie niet vast.
 
Probeer een systeemherstel, neem een datum toen alles goed werkte, dus voor de installatie van de printer.

groetjes speedtouch
 
Heb ik al geprobeerd, helaas geen succes.

Heb nu misschien de oplossing, bij de reparateur zeiden ze dat het aan externe apparatuur moest liggen. ze hebben met alle mogelijke tests de hardware onderzocht en alles is prima. Heb nu alles afgekoppeld alleen de monitor niet.
Dan slaat hij vast !

Nu start ik op zonder monitor en na 2 minuten zet ik de monitor aan, heb ik nu 3 keer geprobeerd en het werkt.

Als ik de monitor uit zet hoor ik altijd geknetter, het zou dus kunnen dat er statische electriciteit wordt opgebouwd en bij het opstarten, dan springt de monitor ook aan, geeft ie een spanninkje en slaat de boel vast.

Dit zou kunnen verklaren waarom hij het een maand heeft gedaan nadat ik hem terug kreeg, de monitor heeft toen een week kunnen "leeglopen".

Ga ergens een monitor lenen en testen.

Denk je dat dit het zou kunnen zijn speedtouch ?
 
Er gebeurde net wel iets vreemds, bij de eerste keer opstarten krijg ik op mijn scherm een melding cable disconected. Je weet wel als je computer uit staat en je scherm aan.

Volgens bovenstaande wat je eerder had gemeld moet je het inderdaad gaan zoeken in de monitor of videokaart, als nu blijkt dat het probleem zich niet voordoet als de monitor is losgekoppeld is het goed om deze te testen met een andere monitor.

Het geknetter is statische electriciteit op de buis, dit is een normaal verschijnsel.
Het kan zijn dat een condensator van de monitor defect is waardoor een stroom terugvloeit naar de pc en deze alle problemen veroorzaakt.
Een test met een andere monitor is een goed idee.

Ik hoor de uitslag nog wel.

groetjes speedtouch
 
HELAAS, het mocht niet zo zijn, de leenmonitor leek de oplossing. 2 weken lang geen problemen. Tot zaterdag. Weer hetelfde gezeur. Heb nu een nieuwe videokaart gehaald om te testen. Ik laat wel weer van mij horen.
 
helaas, de nieuwe videokaart is ook de oplossing niet.

Heb nu het geheugenreepje naar het tweede bankje doorgeschoven. Hij leek nogal los te zitten in de eerste.

Wie weet.

Heb overigens de aarde op mijn stopcontact laten testen, is prima.

Is trouwens zo'n spanningsregelende stekkerdoos wat ?
 
Hij leek nogal los te zitten in de eerste

Een geheugen bankje zit aan beide zijde vast, druk het reepje zo ver als het kan, dan klikt de borging vanzelf in de uitsparing.

Is trouwens zo'n spanningsregelende stekkerdoos wat
Wat versta je hieronder, spanningsregelende stopcontacten zijn er niet, bedoel je een overspannings beveiliging, voor bliksem inslag !!!!!!!

groetjes speedtouch
 
die bedoelde ik inderdaad, dit is ook geen oplossing.

Ga nog een vraag posten obver floppy, maak hier een nieuwe post van, hoop dat je mij ook hier weer wilt helpen, dit is misschien het probleem.

nogmaals dank.
 
computer heeft nu twee weken bij de reparateur gestaan. Ze hebben er een nieuwe voeding ingezet en een nieuw geheugen reepje, hier zat een klein foutje in.
Heb de computer nu drie dagen terug en het probleem is er al weer.

het enige dat nu nog over blijft is harde schijf of moederboard.

Enig idee ?
 
Hoi Hutch,

Even een samenvatting van hetgeen nu allemaal in de pc is vernieuwd:

1. Videokaart
2. Geheugen bankje
3. Voeding

Getest met een andere monitor, was ook geen succes
Met een kaal systeem gedraaid, had ook geen succes

Zo blijft er niet veel meer van over :eek: om de oorzaak te vinden.

Wat betreft de HDD, deze kan getest worden met een tooltje van de fabrikant, laat het merk en type even weten. !!! dan kunnen wij zeggen welk tooltje je moet downloaden.

Blijft over het moederbord.
of het besturingssysteem maar deze heb je geloof ik al een keer opnieuw geinstalleerd.

groetjes speedtouch
 
De HDD heb ik inderdaad getest met de tool van Maxtor, geen fouten.

Blijft inderdaad het moederbord met de processor over.

Twijfel nu of ik dit zal doen of gewoon een nieuwe kopen, heb het redelijk gehad met dit ding.
Hij doe het nu al weer 2 dagen zonder problemen.

Ik ****** hier redelijk van.

Super bedankt voor alle hulp, een gratis forum waar je zoveel informatie vandaan krijgt, geweldig.

fijn weekend.
 
Graag gedaan en succes met de keuze als je evt de pc vervangt.

groetjes speedtouch
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan