Beeldscherm: hoe zit het met .ms?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Met een beetje goede wil zie dat het http://www.computerland.nl/zkb-04rand/20183072/philips-signage-edge-led-bdl3210q-31-5/details.aspx is.

die 8 ms is de Responstijd.
De responstijd (of reactietijd) van een lcd-scherm geeft aan hoeveel tijd een lcd-cel (pixel) nodig heeft om van actief (zwart) naar inactief (wit) te gaan en weer terug naar actief (zwart). Hoe lager het getal, hoe beter
http://www.kieskeurig.nl/lcd_monitor/informatie

Deze is echt snel:
http://www.computerland.nl/zkb-04rand/20192166/philips-e-line-247e4lhab-23-6/details.aspx
 
Laatst bewerkt:
Dank voor jullie reacties! Het lijkt dat de lagere snelheid inherent is aan de grootte vsn het scherm.
Wel ern stevig verschil tussen beide schermen.
vraag is: ga ik dit zo duidelijk zien bij m'n video bewerken?
 
Volgens mij totaal niet.
Ik heb zelf een oud philips scherm, philips monitor 190b5, 10 jaar oud, <25 ms en ik merk nergens wat van dat die 25 ms niet goed zouden zijn.
Ook niet bij videobewerking.
Verder video is geen spellletje. Ik speel geen spelletjes.
Ik heb wel een andere vraag om te overleggen, is 31,5" niet erg groot?
Maar dat is iets wat jij moet beslissen.
succes ermee.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad even een extreem groot scherm genomen. Het is wel zo dat ik met momenteel een Samsung scherm van - ik meen, weet het niet zeker, - 21 " veel vensters in Première Pro niet volledig zei en steeds mort uit- en inschuiven. Ook de tijdlijn wordt bij een groter scherm wat prettiger doseren. Maar je hebt gelijk, wellicht blijkt 24" al optimaal genoeg voor mij.
 
ken je niemand met een 24" scherm?
Dat je daar eens gaat kijken?
Of dat je het programma op je laptop zet en in de zaak vraagt of je hem eens mag ansluiten.
succes met je overwegingen.
 
Dank, zal eens in enkele zaken gaan kijken. ;)
 
Info via link nog 'ns gelezen. Wel al ouder onderwerp, maar zal nog wel gelden.

Ik ben nog steeds benieuwd naar de praktijk: in hoeverre merk ik bij videobewerking het verschil tussen bijv. 5 en 2ms.

nb. verder heb ik op dit moment al een 24' (Samsung Syncmaster). Moest het even opzoeken, staat nergens op de monitor zelf.
Dus moet altijd een groter exemplaar worden.
 
Laatst bewerkt:
5ms wil zeggen als die pixel knippert, dat hij een frequentie van 200Hz kan bijhouden.
2ms staat dan voor 500Hz
Als je er van uit gaat dat je oog met pakweg 26Hz werkt betekent dat dat je geen verschi ziet.
Waarom dan die hoge frequenties?
Nou dan weet men zeker dat die pixels die snelheid aankunnen en dat ze zoveel beelden per seconde kunnen verwerken dat je niet dat oude film effect ziet, dat er stukjes overgeslagen worden, hoe klein dan ook. Ze worden berekend en er tussen gevoegd door de tv software.
Bij 100Hz wil je dat bij zeer snelle acties nog wel eens zien dat de bv weggeworpen bal stukjes overslaat.
Als je video gaat bewerken helpt dat je ook niet want er worden zo rond de 30 beeldjes per seconde geregistreerd.
Dus meer is niet perse nodig, maar als je schermen wisselt ziet het bij een sneller sherm wel gladder uit.
 
Laatst bewerkt:
Ok Kostenzer, ook nog bedankt voor je toelichting!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan