• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

begingetal automtisch aanpassen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

plainme

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2009
Berichten
309
Hallo Forumvrienden,

Iemand een idee of er de mogelijkheid bestaat om in een lijst enkel het begingetal aan te passen zoals beschreven in voorbeeldbestandje?
Ik heb namelijk een lijst met kamernrs. Die beginnen met 001 en lopen zo door tot 028 . soms zitten er kamers twee of soms driemaal na elkaar on elkaar.
Ik dien dit nu over te zetten naar 7 verdiepen. maw 001 wordt dan 101, 101 wordt dan 201 enz....

Graag advies aub.
Mvg
Marc
Bekijk bijlage begingetal aanpassen.xlsx
 
Kolom kopieren en dan met ctrl+H de eerste aanpassen. "Kamer 3" wordt dan "Kamer 14" bijvoorbeeld

is niet zoveel werk

Ron
 
Beste Ron,
Bedankt voor de vlugge reactie. alleen dacht ik ook dat het zo simpel was maar is niet zo
Zoals gemeld lopen de kamernummers door tem 028 maw wanneer men met ctrl+H aanpassingen doorvoert dan neemt die dan eigenlijk 111 of 211 of 311... naar 222 333 enz....

Is denk ik niet zo eenvoudig
Maar toch dank voor het meedenken.
Mvg
Marc
 
alsin cel B6 "Kamer 001" staat plak dan in D6 onder staande formule en sleep door naar beneden, houd er wel rekening mee dat er een spatie moet staan tussen Kamer en 001
Code:
="Kamer "&RECHTS(B6;4)+100

Nu moet je alleen de tussen liggende cellen in kolom D verwijderen en je kunt het gehele cellen bereik van kolom D kopieeren naar de volgende kolom.
Misschien is dit al een stuk eenvoudiger?
 
PlainMe

Ik heb een matrix gemaakt met bovenaan de verdiepingen en links de kamernummers door deze te
combineren met ="Kamer "&B$2&TEKST($A3;"00") heb ik de matrix kunnen vullen met je kamernummers.
Ik vermoed dat het feit dat kamer 003 twee keer voorkomt een foutje was.

Bekijk bijlage HelpMijKamersEnVerdiepingen.xlsx

Veel Succes.
 
hey forumvrienden,

super beide oplossingen zijn schitterend.
Bedankt voor de moeite en informatie.
Ik zet deze als opgelost

mvg
Marc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan