begininstellingen terugplaatsen in word2007: hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Berichten
2.256
een aantal instellingen zijn veranderd in word2007. bijvoorbeeld, de standaardwoordenlijst in niet meer nederlands maar engels. assistentie van hier heeft het niet kunnen veranderen, helaas. het startscherm ziet er niet meer uit als vroeger, dat ligt ongetwijfeld aan het feit dat iemand van hier mij heeft geadviseerd om een klein stukje officesoftware op te halen en dat te installeren. daarmee keerde ik wel terug naar 'oude' word2003instellingen, maar ging er ook veel verloren van de nieuwigheden.
daarom had ik besloten om office2007 opnieuw te installeren. ik heb het helemaal verwijderd, opnieuw opgestart en daarna de hele installatieprocedure overgedaan. maar het mocht niet baten: alle elllende zit er nog steeds in: taal nog steeds engels, en schermweergave ook niet veranderd
wie weet hoe ik dit probleem kan oplossen???
 
Hoi,

Draai na het verwijderen van het MsOffice2007-pakket (na een herstart) ook een registry-cleaner en verwijder de map onder 'Program files' waarin het pakket stond.

Ik gebruik de tool vanEusing, maar ook CCleaner kan je natuurlijk het register laten opschonen.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Draai na het verwijderen van het MsOffice2007-pakket (na een herstart) ook een registry-cleaner en verwijder de map onder 'Program files' waarin het pakket stond.

Ik gebruik de tool vanEusing, maar ook CCleaner kan je natuurlijk het register laten opschonen.

ik heb het gedaan zoals je zei, dus eerst pakket verwijderd, toen ccleaner gedraaid EN de map waarin msoffice stond verwijderd. daariin stond onder meer het lege document dat je krijgt als je op nieuw document klikt. dat is dus al lang niet meer leeg wat, bij een poging om een sjabloon aan te maken typte ik daar wat woorden en die komen nu iedere keer bij een leeg document op het scherm. dat documentje zag ik ook staan in de verwijderde map, dus dat zou weggeweest moeten zijn. niet dus.
alles dus werkelijk alles is nog steeds hetzelfde, dus ook de taal.
en nu?
 
Het instellen van de gewenste taal voor spellingscontrole en woorden lijsten kan je instellen via de office start knop - MS office - MS office hulpprogramma's - taalinstellingen. Zet nederlands bij ingeschakelde bewerkingstalen en ook bij primaire bewerkingstaal.

Groetjes,

Moriaantje
 
Het instellen van de gewenste taal voor spellingscontrole en woorden lijsten kan je instellen via de office start knop - MS office - MS office hulpprogramma's - taalinstellingen. Zet nederlands bij ingeschakelde bewerkingstalen en ook bij primaire bewerkingstaal.

Groetjes,

Moriaantje

dank voor je reactie. ik werk met office 2007. ik heb een startknop voor windows vista en een knop als ik Word geopend heb (linksboven) voor Word. Maar geen knop MS Office. Waar vind ik die?
ik hoor graag
 
Ik bedoel de startknop links onderin de scherm waar de alle programma's mee kunt openen.

groetjes,

Moriaantje
 
Ik bedoel de startknop links onderin de scherm waar de alle programma's mee kunt openen.

groetjes,

Moriaantje

goed dat je me op deze plek hebt gewezen. ik heb gecontroleerden daar staat de taal op Nederlands. ik heb echter iets veranderd in de sjablonen (ook het lege document dat tevoorschijn komt als je een nieuw document opent. Daarom dacht ik even dat het in de standaardtaal zat. Niet dus. Maar hoe verander ik het sjabloon nou weer?
Weet jij het?
Groet
 
Als je je normal.dot delete, maakt word zelf een nieuwe default normal.dot aan. Als je per vergissing wijzigingen in je normal.dot hebt gemaakt, kun je ze op deze manier weer ongedaan maken.

succes.

Moriaantje
 
Als je je normal.dot delete, maakt word zelf een nieuwe default normal.dot aan. Als je per vergissing wijzigingen in je normal.dot hebt gemaakt, kun je ze op deze manier weer ongedaan maken.

succes.

Moriaantje

zoiets had ik ook in gedachten. maar als ik normal.dot via zoekvenster van Vista probeer te vinden popt er niets up..
 
Hoi,

Kennelijk de combi: Vista + MsOffice (en dus ook Word) 2007
Lokatie van het sjabloon NORMAL.DOTX of .DOTM:

C:\Users\[Gebruikersnaam]\AppData\Roaming\Microsoft\Sjablonen

Je kunt de insteling van de locatie hier terug vinden:

In Word: Office-knop > Intellingen voor Word > Rubriek 'Geavanceerd' en helemaal onderaan knop: Bestandslocaties... > Gebruikerssjablonen
 
Waarschijnlijk op C: ergens appdata/roaming/microsoft/sjablonen. Misschien is het een verborgen bestand, dan zou je dat eerst uit moeten zetten, dit doe je als je in de directory met de sjablonen staat, klik dan op organiseren - map en zoekopties - weergave. In deze lijst staat ergens verborgens bestanden, mappen en stations weergeven.

Succes,

Moriaantje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan