mm_the_matrix
Gebruiker
- Lid geworden
- 1 aug 2005
- Berichten
- 79
ik heb al even gezocht maar kan er niet zo snel iets vinden wat mijn vraag beantwoord.
ik heb een db, waarin gebruikers bestaan onder access, en in een tabel...
in de tabel staan ze om ze kunnen gebruiken bij formulieren...
in access bestaan ze om in de database te komen, en om rechten binnen de db zelf af te vangen.
als er een nieuwe gebruiker is moet ik hem dus aanmaken bij extra/beveiliging/acounts... de rechten heb ik per groep gedefineerd.
maar daarnaast moet ik hem ook aanmaken in access in een formulier met werknemer gegevens.
maar mijn vraag is, kan ik niet beide dingen tegelijk tijd doen?
kan ik niet in het formulier werknemer, ook meteen de gebruiker van access aanmaken... en zeggen bij welke gebruikersgroep/en hij hoord
en bijvoorbeeld in een beheer formulier voor welke formulieren een groep mag openen en welke rechten de groep dan heeft.
ik heb een db, waarin gebruikers bestaan onder access, en in een tabel...
in de tabel staan ze om ze kunnen gebruiken bij formulieren...
in access bestaan ze om in de database te komen, en om rechten binnen de db zelf af te vangen.
als er een nieuwe gebruiker is moet ik hem dus aanmaken bij extra/beveiliging/acounts... de rechten heb ik per groep gedefineerd.
maar daarnaast moet ik hem ook aanmaken in access in een formulier met werknemer gegevens.
maar mijn vraag is, kan ik niet beide dingen tegelijk tijd doen?
kan ik niet in het formulier werknemer, ook meteen de gebruiker van access aanmaken... en zeggen bij welke gebruikersgroep/en hij hoord
en bijvoorbeeld in een beheer formulier voor welke formulieren een groep mag openen en welke rechten de groep dan heeft.