• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bepaalde tekst vinden in een cel en deze tonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

RechtsBert

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2017
Berichten
9
Goedemiddag,

Ik ben op zoek naar een formule waarvan ik mij afvraag waarom ik die niet kan vinden!

In de bijlage vindt u een voorbeeld. Wat ik zoek is het volgende:
In Blad1!B2 wil ik de naam filteren uit Blad1!A2, en deze naam moet de formule vinden in Blad 2!A2:A15.

(Dus in Blad1!B2 moet Sjaak komen te staan, in Blad1!B3 moet Bert komen te staan, in Blad1!B6 moet Henk komen te staan, enz.)

Vriendelijke groet,
Bert

Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx
 
Laatst bewerkt:
Is dit goed genoeg?
 

Bijlagen

  • Stad ophalen(cobbe).xlsb
    16,9 KB · Weergaven: 61
Ha Cobbe,

Bedankt voor je reactie. Ik was meer op zoek naar een formule, dan naar een macro. Het punt is dat die lijst met zinnen automatisch aangevuld wordt, dus als die formule dat doorberekend, scheelt dat weer een handeling!
Maar het werkt, dus het kan, daar ben ik al blij mee!

Mvg, Bert
 
Matrixformule in B2:

PHP:
=INDEX(Blad2!$A$2:$A$15;MATCH(FALSE;ISERR(FIND(Blad2!$A$2:$A$15;A2));0))

in C2
PHP:
=INDEX(Blad2!$B$2:$B$15;MATCH(B2;Blad2!$A$2:$A$15;0))
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie!

Nadat ik de formule vernederlandst heb [ =INDEX(Blad2!$A$2:$A$15;VERGELIJKEN(ONWAAR;ISFOUT2(VIND.ALLES(Blad2!$A$2:$A$15;A2));0)) ] krijg ik de foutmelding #N/B!!
 
Goed lezen: matrix forumule !
 
Ik heb toch nog mijn code dynamisch gemaakt zodat je gegevens kunt toevoegen en/of weghalen naar believen.

Als je het niet nodig hebt ook goed hé.:)
 

Bijlagen

  • Stad ophalen(cobbe).xlsb
    20,8 KB · Weergaven: 34
Hartelijk dank Cobbe en snb!

Met de matrix-formule werkt t fantastisch.

Groet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan