Beste leden,
Ik zit met een probleem. Mij is gevraagd om de urenregistratie die nu in Excel gebeurt, om te zetten naar Access.
Nu heb ik al redelijk wat gedaan met Access, dus leek mij dit geen probleem.
Maar waar ik tegenaan loop, is het automatisch laten bepalen waar de uren in vallen.
Bv. maandag 00:00 tot 06:00 is 150%, 06:00 tot 07:00 is 130%, 07:00 tot 16:00 is 100% etc.
Ik heb een tabel met de volgende velden: Id_Uren, Werknemer, Datum, Starttijd, Eindtijd, Totaal uren, Uren 100%, Uren 130%, Uren 150%, Uren 200%.
In een Query heb ik dmv expressies een veld Week en een veld Dag toegevoegd om te bepalen in welke week en op wat voor dag de datum valt. (zondag, maandag dinsdag etc.)
Hierna loop ik vast, ik zou niet weten hoe ik access kan laten bepalen hoeveel uren er in 100, 130, 150 of 200% vallen.
Kan iemand mij hiermee helpen? Of heeft iemand misschien een voorbeeldje hiervan?
Als voorbeeld heb ik een afbeelding uit het excel-sheet bijgevoegd.
Bij voorbaat dank,
Willem
Ik zit met een probleem. Mij is gevraagd om de urenregistratie die nu in Excel gebeurt, om te zetten naar Access.
Nu heb ik al redelijk wat gedaan met Access, dus leek mij dit geen probleem.
Maar waar ik tegenaan loop, is het automatisch laten bepalen waar de uren in vallen.
Bv. maandag 00:00 tot 06:00 is 150%, 06:00 tot 07:00 is 130%, 07:00 tot 16:00 is 100% etc.
Ik heb een tabel met de volgende velden: Id_Uren, Werknemer, Datum, Starttijd, Eindtijd, Totaal uren, Uren 100%, Uren 130%, Uren 150%, Uren 200%.
In een Query heb ik dmv expressies een veld Week en een veld Dag toegevoegd om te bepalen in welke week en op wat voor dag de datum valt. (zondag, maandag dinsdag etc.)
Hierna loop ik vast, ik zou niet weten hoe ik access kan laten bepalen hoeveel uren er in 100, 130, 150 of 200% vallen.
Kan iemand mij hiermee helpen? Of heeft iemand misschien een voorbeeldje hiervan?
Als voorbeeld heb ik een afbeelding uit het excel-sheet bijgevoegd.
Bij voorbaat dank,
Willem