• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bepaling goedkoopste optie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dillweed

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2010
Berichten
7
Hallo ik ben op zoek naar een formule waarmee ik van een aantal in- en uitgangen bepaal welke modules ik moet toepassen.

Opzich is dat geen probleem maar in bepaalde situaties is het economischer om een andere configuratie toe te passen.

Kan iemand mij hiermee op weg helpen.

Bekijk bijlage IO vergelijking.xlsx

Ik gebruik Windows XP met Office 2010. (uiteindelijk wordt het bestand opgeslagen als 2003)

Alvast bedankt, Dillweed
 
hallo Dillweed

wat zijn je in en uitgangen? enz ????

meestal zit de oplossing van je vraag in de vraagstelling.
maar dat is nu zeker niet het geval.

groet sylvester
 
Hallo sylvester-ponte

Uit een ander bestand vul ik de velden B5 en C5 in.

Deze kunnen variëren van 0 tot zeg maar oneindig.

De cellen B12 en C12 dienen uit eindelijk kleiner of gelijk aan 0 te zijn.

Aan de hand van deze waarden bepaal ik normaal door verschillende mogelijkheden met de hand in te vullen welke configuratie het beste uitkomt.
 
iets eleganter met oplosser
 

Bijlagen

  • IO%20vergelijking%20(2)(1)_oplosser.xls
    42,5 KB · Weergaven: 25
Bedankt voor de oplossingen, maar de oplossing van cow18 werkt bij mij niet.
De oplossing van sylvester-ponte komt in de buurt maar ik heb handmatig een goedkopere reeks gevonden dan de berekende.

Invoer DI 50 DO 180 geeft volgens sylvester-ponte uitkomst 0 8 10 voor 11.886 wanneer je 3 0 15 invult komt er 11.070 uit.

groet Dillweed
 
Laatst bewerkt:
mijn versie was bedoeld als handbediening, daarom werkte die dus niet op de knop, als je dat wilde zeggen.
Ik heb het nu eventjes wat mooier in beeld gebracht en afgewerkt met VBA. Let wel : je moet even naar VBA>extra>verwijzingen gaan en daar "solver" aanvinken, anders gaat het niet.
 

Bijlagen

  • IO%2520vergelijking%2520(2)(1)_oplosser(1).xls
    45 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
Bedankt allemaal.
Ik zal kijken of ik het in mijn standaard sheet kan integreren.

Groet Dillweed
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan