• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bereik gebruiken in een draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evelthoven

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Berichten
690
Goedemiddag,

Ik heb een werkblad met daarin gegevens in kolommen A t/m G een aantal rijen. Met behulp van een dynamische formule heb ik een naam aangemaakt om alles in dit blad te selecteren t/m de laatste rij met ingevulde gegevens. De naam die ik heb gemaakt is: "Gegevens".
=VERSCHUIVING(Gegevens!$A$1;0;0;AANTALARG(Gegevens!$A:$A)-1;7).

Ik heb nu het volgende probleem: met deze formule in de naam wordt de laatste rij waarin gegevens staan vanaf kolom At/m G niet meegenomen.
Ik heb van alles geprobeerd in de formule, maar op welke manier moet deze nu aangepast worden?

Trouwens, de veldnamen in rij 1 moeten ook meegenomen worden, want uiteindelijk is het de bedoeling dat ik deze naam ga gebruiken bij het maken van een draaitabel. Zonder veldnamen lukt dit niet, vandaar.

Wat heb ik fout gedaan ? Ik ben benieuwd.

Gr.
Eric
 
Eric,

Bij mij werkt de formule prima; alleen is de "-1" nergens voor nodig. Daardoor wordt inderdaad de allerlaatste regel van Excel 65535 (of is het 65536?) of 1048576 niet berekend.
=VERSCHUIVING(Gegevens!$A$1;0;0;AANTALARG(Gegevens!$A:$A)-1;7).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan