• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bereik optellen met meerdere voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geweldig777

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2012
Berichten
12
Dag Allemaal,

Ik zit met het volgende dilemma. Ik wil een bepaalde bereik optellen (kolom C in voorbeeld bestand) als er wordt voldaan aan twee voorwaarden.
voorwaarde 1 het getal in kolom A moet 261 zijn en voorwaarde 2 de datum in kolom B moet >=01-09-2016 en <=30-09-2016 zijn (met andere woorden liggen tussen twee data). Dit zou ik wel even fixen :confused: niet dus.

Ik ging voortvarend aan de slag door verschillende functies te nesten. bv. de ALS functie in combinatie met de EN en SOM.ALS functies. Dit in verschillende combinaties. Echter, zonder resultaat. Kan iemand mij op weg helpen. Ik heb een simpel voorbeeldbestand als bijlage bijgevoegd.Bekijk bijlage File.xlsx
 
Met onderstaande formule moet dat lukken.
Code:
=SOMPRODUCT((A6:A14=261)*(MAAND(B6:B14)=9)*(C6:C14))
 
Hierbij een formule die lijkt te werken............
 

Bijlagen

  • File(PcB).xlsx
    10,4 KB · Weergaven: 47
Hierbij een formule die lijkt te werken............

Dag allemaal,

Bedankt voor jullie snelle reactie. Ik even spelen met de formule om deze beter te leren kennen. Gebruik deze functie nooit.

Nogmaals bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan