• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bereik weergeven op een ander blad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kishapawpad

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2015
Berichten
38
Hoi allen,

Ik heb verspreid door een werkmap meerdere gegevens bereiken staan. Deze bereiken veranderen vaak.

Nu zou ik graag op één pagina in één keer een bepaald bereik willen oproepen, hoe kan ik dit doen?
Ik was van plan een tabel te maken, maar deze pakt alleen bereiken van eigen werkblad op?

Bedankt alvast!
 
Je zal veel meer "bereiken" met een voorbeeld document ;)
 
Goed bij deze een voorbeeld.

Ik zou graag bereik_1 of bereik_2 willen oproepen op blad 1.

Let wel dat de benoemde bereiken vaak extra rijen krijgen.

Een tabel kan geen data uit een ander werkblad tonen. Een draaitabel kan exacte waardes tonen. is er een andere methode om dit te doen?

Bekijk bijlage gegevensbereiken.xlsx
 
Laatst bewerkt:
Zie bijlage en maak een keuze in B4.
 

Bijlagen

  • map2.xlsm
    20,7 KB · Weergaven: 33
Weet niet of ik het goed doe als ik hier door vraag, maar kan ik het te weergeven bereik ook nog een bepaalde opmaak meegeven in de vba code?
 
Ja, dat kan wel. Maar de macro kopieert bereiken en die hebben al een bepaalde opmaak (nl. omlijning van de cellen). Als je de opmaak wil wijzigen, dan kun je dat naar mijn mening beter op de plaats doen waar de bereiken staan en dan heb je daar geen vba voor nodig. Maar wil je toch vba, dan kan dat wel. Als je de macrorecorder aanzet terwijl je de opmaak aanbrengt, dan is het daarna niet zo moeilijk om die (indien nodig) nog wat aan te passen.
 
Ja, dat kan wel. Maar de macro kopieert bereiken en die hebben al een bepaalde opmaak (nl. omlijning van de cellen). Als je de opmaak wil wijzigen, dan kun je dat naar mijn mening beter op de plaats doen waar de bereiken staan en dan heb je daar geen vba voor nodig. Maar wil je toch vba, dan kan dat wel. Als je de macrorecorder aanzet terwijl je de opmaak aanbrengt, dan is het daarna niet zo moeilijk om die (indien nodig) nog wat aan te passen.

Helemaal duidelijk, nogmaals dank voor je reactie!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan