• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Berekenen via VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerard2348

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2013
Berichten
370
Beste forumleden,

Ik ben bezig met een factuur. De artikelen staan in kolom U met daarachter de prijzen. In kolom B kan de overeenkomstige code worden ingevoerd uit kolom U. Hierdoor worden de gegevens ingevuld bij omschrijving, BTW en stukprijs. Ik wil nu de prijs berekenen dmv VBA van het aantal stuks * prijs in de totaal kolom (kolom K). Wanneer ik eerst het aantal invoer en daarna de code dan gaat de berekening goed. Doe ik het andersom dan gebeurt er niets. Ook wanneer de prijs is berekend en het aantal wordt veranderd dan gaat het ook niet goed. Wie kan mij verder helpen.

MvG

Bekijk bijlage testfactuur.xlsm
 
Dit al geprobeerd?

Code:
select case target.column
  case 2, 3, 12, 32
  Set c = Columns(20).Find(Target, , xlValues, xlWhole)
  ........rest code.......
end select
 
Laatst bewerkt:
Wijzig de het volgende in je module.

Code:
If Target.Column = 2 Then 'Or Target.Column = 7 Or Target.Column = 12   ' Or Target.Column = 32 Then

in

Code:
If Target.Column = 2 Or Target.Column = 3 Then

Joske
 
Kijk eens of dit voor jou een oplossing is.
 

Bijlagen

  • testfactuur(jp).xls
    75,5 KB · Weergaven: 60
Waarom gebruik je hier VBA voor terwijl dat ook met standaard berekeningen en VERT.ZOEKEN kan?
 
Bedankt voor de aangedragen oplossingen. De oplossing van Harry en Joske is mij niet gelukt. Heb het uiteraard geprobeerd. De oplossing van Jean-Paul geeft, zover ik kan zien, het gewenste resultaat.

Eh Edmoor dit heeft te maken met een flexibele invoer. Zo ben ik niet afhankelijk van formules. Als er iets incidenteel geleverd moet worden dan kan dat op een makkelijke manier. En ik hoef niet bang te zijn dat formules worden vernacheld.
Uiteraard heb ik dit eerst geprobeerd

in cel E17
Code:
=ALS(B17="";"";VERT.ZOEKEN(B17;T5:U23;2))

in cel J17
Code:
=ALS(E18="";"";VERT.ZOEKEN(E18;U6:X25;3))

enz.

weinig ruimte voor iets "vrij's" op de factuur.

Mvg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan