Berekening Jubileum in query

Status
Niet open voor verdere reacties.

DavidQ

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 mei 2008
Berichten
3
Hallo,

Ik wil graag een rapport maken dat alle jubilarisen van een X jaar laat zien. Ik weet alleen niet hoe ik de query moet maken die ik aan dit rapport ga hangen.

Ik heb al geprobeerd Year(now())-Year([datumindienst]) werkt wel maar dan zit ik weer met de 12,5 in de maag. Zou ik hiervoor een aparte query moeten maken maar ik wil alles graag in een rapport hebben.

Graag hulp !

Alvast bedankt...!
 
Maak een tabel met alle bijzondere jaren zoals 12,5 en 25 en 50
Dan kan je een query uitvoeren op je medewerker bestand die er ongeveer als volgt uitziet.
Code:
select * from tabel where cdbl(Year(date())-Year([datumindienst])) in (select aantaljaren from nieuwetabel)
HTH:D
 
Hoi Guus,

Alvast bedankt voor je reactie. Maar hoe doe ik dat dan met 12,5 de functie Year geeft alleen hele getallen retour ?

Grt. David.
 
Hoi Guus,

Alvast bedankt voor je reactie. Maar hoe doe ik dat dan met 12,5 de functie Year geeft alleen hele getallen retour ?

Grt. David.
Ja, maar de functie Year staat niet om de hele berekening heen maar alleen om de datum dus dan krijg je 2008 - 1988 oh ja. Ik zie wat je bedoeld.

Oke.

We gaan gebruik maken van de datediff functie. 12,5 jaar is 12,5 * 12 = 150 maanden.
Je query wordt dan:
Code:
select * from tabel where datediff("m",date(),[datumindienst]) in (select AantalMaanden from tabelmetmaanden)
Als je deze query iedere maand draait dan krijg je keurig je jubilarissen. In plaats van Jaren moet je wel maanden opnemen in je nieuw te maken tabel.

Bovenstaande code/query is niet getest.

HTH:D
 
Oké

Bedankt, ik ga ermee aan de slag..

Grt. David.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan