• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Berekening verlofrecht (bepalen wanneer 182dg bereikt zijn in lijst met waarden)

Status
Niet open voor verdere reacties.

logkroon

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2007
Berichten
21
Ik bel een tooltje aan het maken om het openstaand verlofrecht te berekenen voor iemand die langdurig ziek is geweest. (Wij werken niet met een verlofregistratie anders zou het op die manier kunnen).
Alleen het eerste half jaar van de ziekte wordt het bovenwettelijk verlofrecht opgebouwd, daarna niet meer. Het lukt me niet zo goed om een truc te bedenken waardoor ik weet wanneer dat half jaar is bereikt en om daarna in de formule geen bovenwettelijk recht meer op te bouwen. In de rode cellen heb ik uitgelegd wat ik wil bereiken.

verlof.PNG

Iemand een suggestie?

Zie verder de Bekijk bijlage BerekeningZiekteuren_v1.xlsx.
 
Dank je, dat helpt al een heel eind. Het enige wat nu nog niet klopt is dat bij ziekmelding deel 4 (regel 20), de periode van 182dg wordt bereikt. Bij die regel moet het bovenwettelijk verlofrecht berekent worden over alle dagen totdat de 182 is bereikt. Concreet gaat het dan om 182-104 = 78dg. Over de eerste 104dg is in de cellen daarboven al het recht berekent. Of is dat heel krom uitgelegd?
 
Iemand die me verder op weg kan helpen? In de tussentijd probeer ik zelf ook verder.
 
Over de eerste 104dg is in de cellen daarboven al het recht berekent. Of is dat heel krom uitgelegd?

Ja

Als je aan kan geven hoe het er uiteindelijk uit komt te zien kunnen we daar naar toe werken. In je voorbeeld geef je waarden en die worden perfect bereikt door ambulance23.

Klopt het dat J21 en J22 eigenlijk 0 moeten zijn?
 
Ik heb de hulpkolommen er nog in staan en moet de formules nog comprimeren maar heb iig wat ik wilde berekenen. Het lastige was dat bij de regel waarbinnen het half jaar werd berekent over een deel van die dagen (tot het half jaar zeg maar) het bovenwettelijk recht moest worden berekent en daarna niet meer. Nu via een omweg daar gekomen, al kan het vast slimmer.

ZieBekijk bijlage BerekeningZiekteuren_v2.xlsx
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan