• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Berekening werkuren + overuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ishirra

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jun 2013
Berichten
2
Hallo,

Ik ben vrachtwagenbestuurder en zou graag voor mezelf mijn dagelijks gewerkte uren en overuren bijhouden. Voor een (heel klein) deeltje heb ik zelf al een formule gevonden (weet zelfs niet of ze klopt, kan iemand dat ook nakijken aub), maar er zijn een paar dingen waar ik hulp kan bij gebruiken.

Zoals u kan zien is het een redelijk simpel bladje.
Kolom A zijn de dagen van de maand, kolom B is het begin uur, kolom C het eind uur. Nu komt de eerste vraag: kolom D trekt kolom C en B al af zodat ik weet hoeveel uur en minuten ik gewerkt heb die dag, MAAR... dagelijks trekt mijn baas 45 minuten van m'n tijd, voor m'n middagpauze. Deze zou ik graag automatisch van het totaal zien gaan. Voorbeeld: ik heb die dag 13,50u gewerkt, dus ipv 13,50 zou ik graag 13,05 zien verschijnen in kolom D (dus automatisch mijn 45 minuten pauze eraf).

Nu ivm de overuren. De laatste kolom word gewoon opgeteld naar beneden toe (weeral weet ik niet of ik voor tellen met uren en minuten de juiste formule gebruik). Nu komt mijn vraag: alles wat ik boven de 12u per dag werk word gerekend als overuren. Is het mogelijk om dan in de laatste kolom mijn overuren te krijgen? Dus bv 13.50u gewerkt, dan zou ik graag in de laatste kolom 1.50 zien verschijnen.

Weet niet of wat ik vraag mogelijk is, maar zou het geweldig vinden moest iemand mij hiermee kunnen helpen.

is het ook mogelijk de rest van de formules na te kijken? Ik weet niet of deze kloppen. (opgenomen uren betekent het aantal overuren ik omgezet heb ik vrije dagen die maand, dat getal vul ik zelf in) Hopelijk is het duidelijk wat ik bedoel/vraag, zoniet laat het weten en ik probeer het beter uit te leggen.

Alvast hartelijk bedankt!

Bekijk bijlage Voorbeeld uren berekening.xlsx
 
Zie mijn idee hierover.
Omdat ik zelf een hekel heb aan tijden weergegeven met komma's, heb ik het geheel omgezet in tijden met dubbele punt.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld uren berekening.xlsx
    14 KB · Weergaven: 932
Hartelijk dank, dit is precies wat ik zocht!
Met een dubbel punt is het inderdaad veel duidelijker. Nogmaals heel erg bedankt!
 
Ishirra,
Als je tevreden bent met de oplossing wil je dan je vraag als opgelost plaatsen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan