Berekeningen in MDB op basis van leeftijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

albboon

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2005
Berichten
17
Hallo hier een uitdaging (heb er zelf geen voldoende kennis van).
even een kleine toelichting
een bestaand programma voor de zwemmerij geneerd een uitslag
voor onze club kampioenschappen kunnen we dit programma niet gebruiken want de punten telling op bssis van secondes wordt niet opgeteld.
Als we de uitslag wel draaien dan krijgen we een gevulde MDB bestand. Maar dat is niet voldoende om een clubkampioen te bepalen

Ik denk dat dit de bassis moet zijn voor verdere bewerking.
een zwemmer heeft op bassis van zijn leeftijd een bepaalde deel factor en dit is ook nog afhankelijk of het een man of vrouw is.
in licence is de eerste vier cijfers het geboorte jaar.

Voorbeeld
voornaam Achternaam Gender licence Swimtime wat nog gemaakt moet worden
piet Zwemmer J 20010413 60 sec /4
Carla Dolfijn m 20010414 60 sec /3,75


Alle zwemmers moeten onder een bepaalde leeftijd 3 x zwemmen dus hun licence komen 3 x voor met andere swimtime dit moet eerst opgeteld worden
Boven een bepaalde leeftijd is dit 4x en daarna pas de deel factor

ik realiseer me zeer zeker dat de info niet compleet is maar mogelijk een bassis om de uitdaging aan te gaan
Probleem is dat ik de MDB niet kan posten. is te groot 1,45 MB .
mogelijk direct opsturen naar een mail adres

albboon
 
Je vraag blinkt niet uit door duidelijkheid, en zonder voorbeeldje wordt het wel lastiger. Heb je de database al gecomprimeerd om hem te verkleinen? En met winrar/winzip kun je hem 'inpakken' zodat hij ook kleiner wordt als bestand. Mocht hij dan nog te groot zijn, dan kun je hem gratis uploaden naar bijvoorbeeld www.mijnbestand.nl; dan kunnen we hem daar downloaden.
 
Ja dat dacht ik al dat het niet voor iedereen duidelijk is
iets goed omschrijven is niet makkelijk.
ik had uiteraard de Database al ingepakt
zal vanavond proberen op mijn bestanden.nl te plaatsen
dan kan doe ik ook gelijk het excel bestand bij waar we nu in werken
 
Dag Albboon,

Ik ben ook bekend in de zwemmerij, op het gebied van het verwerken van uitslagen en maken van de programma's (jullie gebruiken ook Splash neem ik aan). Heb zelf een puntensysteem ontwikkeld, wat gekoppeld is aan de Meet database. Dit komt aardig in de buurt van jouw systeem, alleen is mijn systeem meer gericht op punten per vereniging. Is denk ik wel redelijk gemakkelijk om te bouwen, en anders kijken we wel verder. Graag ontvang ik jouw eventuele Splash Meet back-up samen met jouw Excel bestand, per e-mail (stuur daarvoor maar even een berichtje via het forum).

Groet,
Rick
 
Ha die rick
inderdaad gebruiken wij splash MM
we hebben daar ook een punten telling voor gemaakt op bassis van verenigingen Dit gebruiken we voor het schoolzwemtoernooi (kmz bestand)
Dit kan hellaas niet op mijnbestand.nl geupload worden het is bij de KNZB ook bekend dus ik verwacht het binnen kort wel op de site van hen

Ik zal het excel bestand en de acces bestand posten op mijnbestand .nl

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-KTXCVLKKLADR.xlsm
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-LIL6SNQPZJQQ.mdb

du nog even in het kort het MM bestand wordt als uitslag geexporteerd, de database kunnen we gebruiken als bassis.
 
VERVOLG
van 22:02
De minoren zwemmers zwemmen 3 x een programma 50 m school, 50 m Rug, 50m Vrije slag
deze drie tijden worden opgeteld en de zwemmer met de minste secondes wordt kampioen bij de speedo. (mix)

De selectie zwemmers zwemmen 4 slagen, 100m school, 100m rug, 100m vrij en 100m wissel
ook hier worden deze tijden opgeteld maar dan gedeeld door een factor dit om een junior de zelfde kans te geven als een senior ook mix

ik hoop dat er voldoende info is

groetje jan
 
Hallo Jan,

Zal je s.v.p. het Meet bestand willen sturen naar anoniem-rick@hmamail.com (dit is e-mailadres blijft 24 uur online om spam te voorkomen). En haal de linkjes maar even weg van ''Mijnbestand'' die bevatten namelijk namen van jullie leden. Ik leg altijd de koppeling ''real-life'' omdat we ook wel eens de punten willen ophalen tijdens een wedstrijd. Ik wil wel kijken als ik er iets van kan maken, maar denk dat dit tocht wat anders is dan vergeleken bij verenigingsklassementen. Vooral omdat een deelnemer één rij per slag toegekend krijgt.
 
Hallo Rick

Ik denk dat het meet bestand nog geen zin heeft want dat is niet verder ingevult
alleen de namen en welke slag ze zwemmen is aangemaakt om een programma indeleing te krijgen.
verder zullen ze nu nog gaan werken met het excel beastand
voor het proberen heb ik enkele uitslagen fictief er ingezet en de rest op niet gestart.

Zit nu nog op mijn werk tot 20.00 uur en dan kijk ik wel even of je toch het meet bestand wilt hebben

Groetjes jan

Dit was enkel om alleen te kijken welke gegevens de database opleverd.
 
Goedemorgen,

Ik heb het Meet bestand al natuurlijk, dat was het MDB bestand. Daar kwam ik vanochtend achter toen ik de structuur zag. Zal een Access bestand pakken van een verenigingsklassement en kijken hoever ik daarmee kom. Is punten op basis van seconden gedeeld door de norm ook goed? Heeft denk ik hetzelfde effect, dus gaat dan qua klasseringen (niet veel) uitmaken. De norm op basis van de leeftijden en geslacht berekenen gaat nog leuk worden, want in een rechtstreekse koppeling met de database is het moeilijk/onmogelijk om een extra kolom aan te maken. Ga er naar kijken, maar kan niets beloven.

Ik beloof niets, maar ga voor je kijken!

Prettige werkdag verder,
Rick
 
Ik ben momenteel bezig om het geheel in Excel te automatiseren m.b.v. koppelingen en macro's. Misschien is dat een stuk gemakkelijker, aangezien Access bij sommige versies en ''opdrachten'' nog wel eens wil tegensputteren.
 
oke zie het wel wat het wordt
alvast bedankt voor de moeite

Groetjes Jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan